تبیان، دستیار زندگی
صبح امروز مراسم تشییع شهید 19 ساله مدافع حرم افغانستانی در حالی در مشهد برگزار شد که تعداد اندکی در مراسم حضور داشتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غربت مدافع حرم در حرم رضوی

صبح امروز مراسم تشییع شهید 19 ساله مدافع حرم افغانستانی در حالی در مشهد برگزار شد که تعداد اندکی در مراسم حضور داشتند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان

حرم رضوی

بازهم دوشنبه ای دیگر، بازهم شهر مهاجرپذیر مشهد و بازهم شهید مدافع حرمی دیگر، شهیدی که از سرزمینی دور از سرزمین بانوی استقامت، حضرت زینب (س) به پیشگاه امام هشتم آمده است.
پیکر شهید مدافع حرم افغانستانی «شیرمحمد ابراهیمی» از لشکر سرافراز فاطمیون صبح امروز دوشنبه 28 تیرماه در مشهد مقدس تشییع شد. این شهید که 19 سال بیشتر سن نداشت ماه رمضان سال گذشته برای اولین بار به سوریه اعزام و پس از یک سال مجاهدت در ماه رمضان امسال به شهادت رسید.

تمام خانواده و بستگان شهید ابراهیمی که در مراسم حضور پیدا کرده بودند را پدر، مادربزرگ و خواهر و برادری تشکیل می دادند که با اطلاع از خبر شهادت فرزندشان به تازگی از افغانستان به ایران آمدند تا برای آخرین بار با پیکر شهید دیدار و وداع کنند

تمام خانواده و بستگان شهید ابراهیمی که در مراسم حضور پیدا کرده بودند را پدر، مادربزرگ و خواهر و برادری تشکیل می دادند که با اطلاع از خبر شهادت فرزندشان به تازگی از افغانستان به ایران آمدند تا برای آخرین بار با پیکر شهید دیدار و وداع کنند. اندک تشییع کنندگان پیکر شهید خانواده شهدا و رزمندگان فاطمیون بودند که در مراسم حضور پیدا کردند و خود به غریبانه برگزار شدن مراسم با وجود اطلاع رسانی های انجام شده اذعان داشتند.

شهید افغانی

مراسم ساعت 9 پس از قرائت زیارت عاشورا و نوحه خوانی با تشییع پیکر از مقابل حسینیه پیروان نبوی، خیابان نواب صفوی، به سمت حرم مطهر امام هشتم آغاز و پیکر پاک شهید پس از طواف در صحن و سرای رضوی و اقامه نماز میت به بهشت رضای مشهد منتقل شد تا در قطعه شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شود.


منبع: خبرگزاری دفاع مقدس