تبیان، دستیار زندگی
به گزارش فارس، سید حسن‌نصرالله به مناسب سالگرد شهادت سید عباس موسوی دبیركل سابق ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سید حسن نصرالله: سری بودن مهمترین عامل قدرت مقاومت


دبیركل حزب الله لبنان با تاكید بر حفظ سلاح مقاومت برای دفاع از كشور و آزادی سرزمین‌های اشغالی گفت: هرگز اجازه نمی‌دهیم كه حتی یك گلوله‌ مقاومت مصادره شود.

به گزارش فارس، سید حسن‌نصرالله به مناسب سالگرد شهادت سید عباس موسوی دبیركل سابق حزب‌الله و شیخ "راغب حرب" از مؤسسان این حزب در مجتمع سید الشهداء بیروت، از این شهداء و همه شهدای راه مقاومت تجلیل كرد.

دبیركل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: مقاومت اسلامی در سال 2006 با حمله رژیم صهیونیستی به لبنان مورد هجوم جهانی قرار گرفت و متاسفانه جنگ اخیر اسرائیل علیه لبنان اولین جنگ علیه كشور عربی بود كه با پوشش برخی كشورهای عربی صورت گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سلاح مقاومت اشاره كرد و گفت: مهمترین عامل در قدرت مقاومت، سری بودن آن است و اسرائیل توانایی كشف آن را ندارد.

وی خاطرنشان كرد: در جهان عرب و اسلام سلاح بسیار است، بسیار بیشتر از آنچه كه ما در اختیار داریم اما مساله تنها داشتن سلاح نیست بلكه وجود اراده برای مقاومت و پایداری در برابر دشمن نیز لازم است.

نصرالله افزود: سلاح واقعی و حقیقی، عقیده و موضع انسان ها است كه به خاطر آن فداكاری می‌كنند.

دبیركل حزب الله لبنان گفت: با وجود اوضاع بحرانی فعلی و حق ما برای دفاع از كشور و آزادی لبنان ، داشتن سلاح حق ما است و ما حق داریم مخفیانه سلاح حمل كنیم و از آن شرمنده نیستیم.

نصرالله تاكید كرد: موضع ما در مورد در اختیار داشتن اسلحه روشن است. ما مانند دیگر گروه‌ها در اختیار داشتن سلاح را از دیگران مخفی نمی‌كنیم.

وی افزود: هرگز برای حفظ آن از كسانی كه حتی یك گلوله به سمت اسرائیل شلیك نكرده‌اند، اجازه نخواهیم گرفت.

نصرالله تصریح كرد: ما آماده‌ایم كه ارتش را به هر گونه سلاحی مجهز كنیم اما هرگز اجازه نمی دهیم كه حتی یك گلوله‌ مقاومت مصادره شود. سلاح ما سلاح ارتش است و سلاح ارتش سلاح ماست و نیروهای مقاومت و سلا‌ح‌های آن در كنار ارتش لبنان برای دفاع از حاكمیت و استقلال لبنان خواهند ایستاد.

وی خاطرنشان كرد، مقاومت در جنوب لبنان باری بر دوش ارتش نیست بلكه به ارتش در ماموریت محوله به آن كمك خواهد كرد.

نصرالله با اشاره به تلاش برخی از گروه های داخلی و خارجی برای ایجاد درگیری میان نیروهای یونیفیل و حزب الله گفت: هرگونه درگیری و ایجاد جو ناامنی میان یونیفیل و حزب الله به ضرر لبنان خواهد بود.

دبیركل حزب الله لبنان با اشاره به تلاش برخی گروه های داخلی و خارجی برای كشاندن لبنان به جنگ داخلیبار دیگر جنگ داخلی را "خط قرمز" دانست و گفت: ما نمی خواهیم كه لبنان را به جنگ داخلی سوق دهیم، این خط قرمز است كه در هیچ شرایطی آن را زیر پا نخواهیم گذاشت.

وی همچنین از سخنان و ادبیات به كار گرفته شده از سوی برخی از رهبران جریان 14 مارس در مراسم 14 فوریه كه به مناسبت ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان در مركز بیروت برگزار شد، انتقاد كرد.

وی طرح چنین سخنانی را از سوی برخی از رهبران جریان 14 مارس برای آینده لبنان نگران كننده دانست.

دبیركل حزب الله لبنان خاطرنشان كرد، برخی نیروهای داخلی هستند كه به مصلحت‌شان نیست كه مشكل سیاسی لبنان حل و فصل شود همچنین نیروهای خارجی نیز خواهان حل سیاسی بحران لبنان نیستند.

وی افزود: برخی نیروهای داخلی و خارجی خواهان وحدت ملی نیستند و منافع شخصی و فردی خود را در وحدت ملی نمی‌بینند.

دبیر كل حزب الله تاكید كرد: آمریكا واسرائیل تمایلی به حل شدن بحران لبنان ندارند و گروه‌ها و نیروهایی در داخل و خارج از لبنان وجود دارند كه با تشكیل دولت وحدت ملی مخالف هستند.

وی بر موضع مشترك گروه های مخالف دولت اشاره كرد و گفت: همان طور كه به خود اطمینان داریم، به متحدین و طرفداران خود اعتماد داریم و هر كسی از گروه های مخالف دولت كه گفتگوها را آغاز كند، نماینده حزب الله خواهد بود.

نصر الله همچنین از هرگونه پیشنهاد برای گفتگو استقبال كرد و افزود : اگر پایه و اساس این گفتگوها روشن نباشد، این گفتگوها هیچ نتیجه ای نخواهند داشت.

دبیركل حزب الله لبنان همچنین از توافق اخیر فلسطینیان در نشست مكه برای تشكیل دولت وحدت ملی استقبال كرد.

سید حسن نصرالله ضمن محكوم كردن تعرض رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی از موضع كمیته چهارجانبه صلح در خصوص به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی انتقاد كرد.

لینک مطالب مرتبط:

نماهنگ حزب الله لبنان

حزب الله ، اسرائیل را به زانو درآورد