تبیان، دستیار زندگی
مدیرمسئول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب از انتشار کتاب سیره تحلیلی امام سجاد(ع) با زیرعنوان نگاه تحلیلی تاریخی به زندگانی امام زین العابدین(ع) در آینده ای نزدیک خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب «سیره تحلیلی امام سجاد(ع)» منتشر می شود

مدیرمسئول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب از انتشار کتاب سیره تحلیلی امام سجاد(ع) با زیرعنوان نگاه تحلیلی تاریخی به زندگانی امام زین العابدین(ع) در آینده ای نزدیک خبر داد.

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان

امام سجاد

وی در این باره اظهار کرد: این اثر در هفت فصل طراحی شده است. فصل نخست به ضرورت مباحث مهمی مانند زندگانی امام سجاد(ع) به صورت اجمالی از ولادت تا شهادت می پردازد و نگاهی گذرا به زندگی حضرت دارد. ولادت، نام گذاری، همسر و فرزندان، شهادت و آخرین لحظات حضور حضرت در این دنیا، از جمله مباحث این فصل است.

مدیرمسئول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که فصل دوم دارای مباحثی در زمینه خصوصیات اخلاقی و رفتاری امام سجاد(ع) و فضائل و کمالات اخلاقی است، گفت: جلوه هایی از عبادت و بندگی امام سجاد(ع) و متونی در زمینه رسیدگی ایشان به نیازمندان و مستمندان، عفو و گذشت، صبر و تحمل و شجاعت در این بخش مورد توجه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: فصل سوم، شامل امامت امام سجاد(ع) است. امامت و دلایل عقلی و نصوص معتبر و شایستگی های علمی و فضیلت های اخلاقی امام سجاد(ع) در این فصل مورد توجه مؤلف قرار گرفته است.

روحانی ادامه داد: در فصل دیگر، اوضاع و شرایط سیاسی دوران امام سجاد(ع) بیان می شود. حاکمیت خشونت، سازماندهی فرهنگی و بسترهای تباهی و موضوعات مهمی مانند ترویج عقیده جبرگرایی و ایجاد بدعت در دنیا از مباحث دیگر این فصل است.

وی با بیان این که استبداد سیاسی که امام با آن مواجه بود، مورد نظر مؤلف است، گفت: فصل ششم اقدامات سیاسی و فرهنگی امام سجاد(ع) است که بیماری این امام بزرگوار و مصلحت الهی در کربلا در آن مطرح می شود.

مدیر مسئول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: پاسخ سؤالاتی مانند این که امام سجاد(ع) در مقابله با چالش ها به چه عملی رسید و مبارزات این امام بزرگوار به چه شکلی بود، در بخش های جداگانه مطرح شده است.

وی با بیان این که حیات علمی امام سجاد(ع) از مباحث دیگر این کتاب است، گفت: نویسنده در این فصل به شخصیت علمی حضرت، تألیفات بسیار مهم ایشان از جمله صحیفه سجادیه، رساله حقوق امام سجاد(ع) و مناجات های 15 گانه این امام بزرگوار می پردازد و به شاگردان ممتاز حضرت اشاره می کند.

روحانی خاطرنشان کرد: مؤلف در این اثر تلاش کرده ابعاد فرهنگی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و تربیتی زندگی پیشوای چهارم شیعیان را به صورت تحلیلی مورد بررسی قرار دهد و تنها به ذکر حوادث تاریخی زندگی ایشان قناعت نکرده است.

وی یادآور شد: این نویسنده تلاش کرده تجزیه و تحلیل لازم را در مورد علت و اهداف حوادث و موضع گیری حضرت رد قبال آن ها را ارائه کند تا هدف نهایی که همان آموزندگی تاریخ است، محقق شود.

گفتنی است کتاب «سیره تحلیلی امام سجاد(ع)» با زیرعنوان «نگاه تحلیلی تاریخی به زندگانی امام زین العابدین(ع)» نوشته سیدرضی سیدنژاد از سوی نشر ادیان وابسته به دانشگاه ادیان و مذاهب در 640 صفحه و تیراژ هزار عدد در آینده ای نزدیک منتشر می شود.


منبع:
خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.