تبیان، دستیار زندگی
شرکت داروسازی استرالیایی CSL می‌گوید واکسنی بر ضد انفلوآنزای مرغی را با موفقیت بر روی انسان‌ها آزمایش کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت CSL اعلام کرد آزمون‌های بالینی بر روی گروهی از بزرگسالان 18 تا 65 ساله نشان داده ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزمایش موفق واکسن آنفلوآنزای مرغی


شرکت داروسازی استرالیایی CSL می‌گوید واکسنی بر ضد انفلوآنزای مرغی را با موفقیت بر روی انسان‌ها آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت CSL اعلام کرد آزمون‌های بالینی بر روی گروهی از بزرگسالان 18 تا 65 ساله نشان داده است که آنتی‌ژن ویروس H5N1 (ویروس مولد آنفلوآنزای مرغی) موجود در این واکسن، بدون ایجاد خطری باعث ایجاد پاسخ ایمنی قدرتمندی در انسان‌ها می‌شود.

قرار است آزمایش این واکسن بر روی کودکان و سالمندان در ماه‌های آینده انجام شود.

آندرو کاتبرستون، مدیر ارشد علمی شرکت CSL، گفت: "هدف نهایی پژوهش ما این است که واکسنی برای جلوگیری از همه‌گیری جهانی آنفلوانزای مرغی تولید کنیم که در آن از کمترین مقدار آنتی‌ژن ویروسی استفاده ششده باشد و بتواند در برابر گونه‌های مشابه، اما غیر یکسان ویروس H5N1 برای حداکثر زمان ممکن ایمنی ایجاد کند."

کارشناسان بهداشتی هشدار داده‌اند، اگر ویروس آنفلوآنزای مرغی طوری جهش پیدا کند که به آسانی بین انسان‌ها قابل انتقال باشد، به آن ویروس نهایی مرگباری تبدیل می شود که می تواند باعث همه‌گیری جهانی ‌این بیماری و مرگ میلیون‌ها انسان شود.

منبع : همشهری


*مطالب مرتبط در این سایت:

ویروس آنفلوآنزا در برکه‌های یخ‌زده هم زنده می‌ماند

شیوه هاى جدید مقابله با آنفلوآنزاى مرغى

آنچه راجع به آنفلوآنزای مرغی باید بدانیم

ویروس قاتل

حقایقی در مورد آنفلوآنزای مرغی

توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از آنفلوآنزای پرندگان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.