فيلم «مرهم» اگرچه توليد بيسروصدا و اکران موفق و بيحاشيهاي را پشت سر گذاشت، اما اين روزها بحث برسر مالکيت و به تعبير بهتر «حمايت» و يا «سنگاندازي» مديران سينمايي در مسير ساخت اين فيلم حاشيهساز شدهاست.
در اينکه مختارنامه يکي از بهترين مجموعههاي تلويزيوني دهه اخير سيما بوده شکي نيست و به همين ترتيب بسيار بعيد است کسي در جايگاه داوود ميرباقري بهعنوان يکي از بزرگترين مجموعهسازان کل تاريخ تلويزيون ترديدي داشته باشد...
جمال شورجه معتقد است: حضرت امام (ره)در ابتداي تشكيل حكومت اسلامي منشوري را طراحي كردند كه سينماي ما بايد در تبيين آن حركت ميكرد، اما به نظر ميرسد سينماي ايران نتوانسته جهانبيني امام (ره) را در قالب اين منشور دنبال كند.
آتيلا پسياني در همه کارهايش در جستوجوي پردازش يک ايده است. اين ايده ممکن است ابعاد تصويرپردازي کار او را شامل شود؛ يا اينکه بريده روايات پراکنده را به صورت يک کل و يک مجموعه شنيداري- مفهومي مطرح کند
اين روزها به نظر ميآيد نه تنها در سينما و دنياي مطبوعات بلکه در هر عرصهاي از جامعه که حضور داريد، اگر ميخواهيد تداوم کاري بدون ريسک در مسيري از پيش تعيين شده داشته باشيد کافيست دغدغهاي در سر نداشته و خود را درگير روزمرگي کنيد.
تاريخ سينماي ما قدمتي صدساله دارد که در هفتاد سال اول آثار درخشان به تعداد انگشتان دست هم نمي رسد ولي در سي سال انقلاب فيلم هايي ساخته شده که مديون ارزش هاست و بسياري از فيلمسازان بزرگ ما در طول اين دوران فيلم ساختند
دلیل اصلی موفقیت ابوالحسن داوودی در عرصه سینما آن بوده که به اندازه کارگردانی، در فیلمنامهنویسی هم مهارت داشته و به همین دلیل اغلب کارهایی که ساخته، حداقلی از استانداردهای سینمایی حرفهای را دارا بودهاند.
برنامه «هفت» به رغم فاصله با ایدهآلها گامبهگام به برنامهای استاندارد برای بررسی معضلات سینمای ایران بدل میشود اما در این مسیر با هجمههای عجیبی مواجه است!