زنان در آثار جدي نقش چندان پررنگي نداشتهاند و در آثار طنز و کمدي نيز تصويري توهينآميز از زنان ترسيم شده است. ويژگيهاي شخصيتي ستايش و نمايش تصويري مثبت و فداکارانه از زن برايم اهميت و جذابيت داشت.
بالاخره پس از مدتها فهميديم که مي شود حرف زد و به نتيجه هم رسيد. البته در مناظره يک ساعت و نيمه علي معلم و مسعود فراستي اگرچه در نقد فيلم «جرم» هيچ يک به معناي عام موفق نشدند، اما اين معلم بود
قالب مستند داستاني همان طور كه از اسمش پيداست تركيبي است از فيلم و روايتهاي داستاني. يعني بخشي از آدمها واقعياند و بخشي بازيگر. بخشي از اتفاقات واقعياند و بخشي تخيلي. اگر تا چند روز ديگر صبر كنيد يك مجموعه تلويزيوني كه در قالب مستند داستاني ساخته شده
اعتياد اگرچه به قول معروف يك بلاي خانمانسوز است و يكي از آسيبهاي جدي كه سعادت و سلامت انسان معاصر را بشدت تهديد ميكند اما دست كم يك خاصيت رسانهاي دارد و آن هم سوژهسازي براي برنامههاي مختلف راديو و تلويزيون است.
نمايش سه فيلم تازه اگرچه نويد دهنده تابستاني گرم و پررونق براي سينماي ايران است اما وضعيت مبهم اکران فيلمهاي هنر و تجربه نشان ميدهد شرايط هنوز براي تعالي سينماي فرهنگي مهيا نيست.
مهجورترين ژانر سينماي ايران، ژانر سياسي است که سينماگران به دلايل متعدد که مهمترين آن نبود بستري مهيا براي توليد اينگونه آثار است، کمتر وارد اين وادي شدهاند.
جامعهشناسي هنر و به طور خاص جامعهشناسي سينماست. سينماي هاليوود از همان روزهاي نخست استفاده از سينما بر آن بود تا دريابد ميزان تاثيرپذيري سينما از جامعه و يا ميزان تاثيرگذاري سينما بر جامعه تا چه اندازه است
بازيگري به زغم بسياري از علاقمندان جوان اين عرصه دنياي سرشار از شوق «ديده شدن» است اما در پس اين شوق راز و رمزي نهفته است که فراتز از تولد يک «بازيگر» به خلق «هنرمند» مي انجامد.
يك منتقد با بيان اينكه «ساختمان پزشكان» كه كوشيده از كليشه، ايستايي، لودگي و خندههاي بيمعنا دور باشد گفت: «ساختمان پزشكان» طنز اجتماعي ارزشمندي است كه شايسته توجه و تحسين بيشتري داردو ستايش من بوده و هست
نمايش ساعت صفر، يك روياست چراكه در چارچوب يك اثر واقعي نميگنجد. در واقع هيچ نكته و لحظهاي از آن تابع يك تاويل واحد نيست حتي براي اذهان مختلف و در دقايق مختلف، اين برداشتهاي محتوايي متفاوت خواهد شد.