مسعود فراستي در برنامه زنده هفت ضعف شخصيتپردازي، روايت و غيرقابل باور بودن شخصيتها را از مشکلات فيلم سينمايي پاياننامه به کارگرداني حامد کلاهداري دانست.
چرخه توليد در سينماي ايران از زنجيرههايي تشکيل شده که پيدا و پنهان روي شکلگيري موجهاي سينمايي و ساخت آثار در گونههاي مختلف موثر هستند، دستهايي پنهان البته گاهي اين حلقهها را جا به جا کرده و به نفع خود حرکت ميدهند.
دسته بندي سينماي ايران به فيلمهاي فرهنگي و گيشهاي باعث اکران نامناسب تعدادي از فيلمها و قرباني شدن آثار ارزشمند ميشود، اين تعاريف مصطلح، برچسبهايي است که برخي از کارگردانها روي فيلمهايشان ميچسبانند.
سوژه ساختن يک برنامه انتقادي حتي پاي انتقاد از مديران و مسئولان تلويزيون را هم به برنامه باز کرده و اين يکي از بهترين اتفاقهايي است که در سالهاي اخير در حوزه طنز تلويزيون افتاده است.
در «جرم» بازي کردم تا احترام خودم را به فيلمسازي مانند کيميايي که به نوبه خود در سينماي ايران جريانساز بوده ابراز کنم يعني بازيام در «جرم» صرفا اداي ديني است به کيميايي.
درباره مجموعه تلويزيوني «ساختمان پزشکان» که اين روزها جايگاه قابل قبولي در ميان مخاطبان سيما يافته است نمي توان نقش برادران قاسم خاني را در مقام نويسندگان اصلي مجموعه ناديده گرفت.
با نگاهي به فيلمهاي آماده نمايش، ميتوان در ادامه اکران فيلمهاي امسال شانس موفقيت فيلمهاي يه حبه قند، ورود آقايان ممنوع، گزارش يک جشن، راه آبي ابريشم، خيابانهاي آرام و شش و بش را بيش از مابقي فيلمها دانست.
كارگردان «فتيله شبانه» با استقبال از نظر مخاطبان براي بهتر شدن اين برنامه زنده، بيان كرد: هر بخشي از برنامهي ما با عوامل حرفهيي پيش ميرود، اما انتقادهايي كه از طرف مخاطبان ميشود را ميپذيريم.
اصليترين راهکار ارائه آثار سينماي جهان در داخل آن است که ابتدا بر تعداد سالنهاي سينما بيفزاييم و بعد از افزايش تعداد سالنها، برنامهاي را هم براي اکران آثار خارجي درنظر گيريم.