تبیان، دستیار زندگی

6 درمان طبیعی درد سیاتیک

درد سیاتیک به مجموعه علایمی گفته می‌شود که در اثر تحت فشار قرار گرفتن و یا تحریک شدن عصب سیاتیک حاصل می‌شوند. درد سیاتیک یکی از دلایل شایع درد کمر و پا است و فتق دیسک بین مهره‌ای از علل شایع ایجاد آن می‌باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب حکیمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

عصب سیاتیک

عصب سیاتیک طولانی ترین عصب بدن انسان است که از ناحیه کمری آغاز می‌شود و تا انتهای پا امتداد دارد. درد سیاتیک بیشتر در سنین 30 تا 50 سالگی بوجود می آید.

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (OTC) مانند آسپیرین یا ایبوبروفن می توانند این دردها را کاهش دهند. اما متاسفانه هیچ تضمینی وجود ندارد که درد سیاتیک پس از بهبود دوباره ایجاد نشود. اگر شما امیدوار به درمان درد سیاتیک بدون دارو هستید، راه های دیگری را به شما پیشنهاد می دهیم.

استراحت و استفاده از کمپرس

می توانید با یک استراحت یک یا دو روزه به پاهایتان و استفاده از کمپرس سرد یا گرم در محل آسیب دیده خودتان را درمان نمایید.

پس از گذشت چند روز ورزش هم می‌تواند کمک کند. پیاده‌روی آرام و کوتاه- تا جایی که درد دوباره به سراغتان نیاید و بدنتان شما را یاری کند- بسیار کمک کننده است.

ماساژ درمانی در نقطه‌ی درد، ماهیچه‌های اطراف عصب سیاتیک را که به آن فشار وارد می‌آورند شل می‌کند

 

انجام حرکت کششی

اگر هنوز دردتان شدید است و یا مشکلات عصب تان هنوز پابرجاست، ممکن است پزشک شما را به یک فیزیوتراپیست ارجاع دهد. او می‌تواند به شما حرکات کششی خاص و کوتاه مانند فوم رولر و لانگز را آموزش دهد تا فشار وارده بر عصب سیاتیک کاهش یابد.

پناه آوردن به طب سوزنی

طب سوزنی در تسکین دردهای سیاتیک بسیار موثر است و می توان از آن به عنوان طب مکمل و یا حتی جایگزین استفاده نمود. تاثیر مثبت طب سوزنی بر کاهش دردهای انتهایی کمر ثابت شده است.

اصلاح روش گذشته

نوع ایستادن و نشستن‌های ما ناصحیح است. شاید پزشک این نکته را متوجه شده و به شما روش‌های جدید را آموزش دهد. نوع ایستادن و قرارگیری ستون فقرات در این حالت به ویژه بسیار مهم است. به حالت جسمی خودتان در این وضعیت ها دقت کنید و اگر جایی دچار اشکال است با تمرین‌های متمادی آن را اصلاح نمایید.

ماساژ درمانی را امتحان کنید

ماساژ درمانی در  نقطه‌ی درد، ماهیچه‌های اطراف عصب سیاتیک را که به آن فشار وارد می‌آورند شل می‌کند. ماساژ درمانی بر روی تعدادی از بیماران به کاهش درد، کمک زیادی کرده است.

با ارتوپد مشورت نمایید

تعدیل سیستم عضلانی و تراز کردن استخوان لگن و ستون فقرات کاهش درد را به دنبال دارد. به نظر می‌رسد کایروپرکتیک (برداشتن هر نوع فشار از روی ستون فقرات که روشی تقریبا نو است و بدون دارو و با دست انجام می‌شود) روشی موثر در این زمینه باشد.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.