تبیان، دستیار زندگی
در چند ماه اخیر و به خصوص بعد از صدور قطعنامه شورای امنیت علیه ایران، تبلیغات گسترده ی دشمن برای تخریب افکار عمومی دنیا و به ویژه مردم ایران روندی پرسرعت تر از همیشه به خود گرفت. این جنگ روانی با ایجاد رعب و وحشت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییری صد و هشتاد درجه ای!

در چند ماه اخیر و به خصوص بعد از صدور قطعنامه شورای امنیت علیه ایران، تبلیغات گسترده ی دشمن برای تخریب افکار عمومی دنیا و به ویژه مردم ایران روندی پرسرعت تر از همیشه به خود گرفت. این جنگ روانی با ایجاد رعب و وحشت آغاز شد و تا طرح شایعات بزرگ اما بی پایه ادامه یافت.

گروه هایی از خارج و عده ای بی حساب یا حساب شده در داخل به این روند دامن زدند تا جایی که سعی کردند مردم را نسبت به دفاع از حق خود ناامید کرده و به مردم تفهیم کنند که در چنین شرایطی اگر می خواهید در آرامش به زندگی خود ادامه دهید باید از حقوق اساسی خود بگذرید!

اما این فضاسازی ها که سعی می کرد به دنیا ثابت کند که میان مردم و مسئولین ایران فاصله ای پر نشدنی ایجاد شده است، با سخنان رهبر معظم انقلاب در روز 19 بهمن پایان یافت و حضور مردم در روز 22 بهمن هم، همه دشمنان را بیش از پیش ناامید ساخت.

بیانات رهبر انقلاب که با فاصله زمانی چند دقیقه در اکثر رسانه های مطرح دنیا بازتاب پیدا کرد، جدا از پایان دادن به جنگ روانی، مواضع امریکا را نیز در مورد ایران دگرگون ساخت. این سخن ایشان که:

"هر گونه تعرض، عکس العمل همه جانبه ای نسبت به منافع امریکا در همه نقاط جهان را به دنبال دارد؛" تیتر اکثر تلکس های خبری جهان شد و پس از چند ساعت به موضع امریکا نسبت به ایران تغییری 180 درجه ای داد."تونی اسنو" سخنگوی کاخ سفید در واکنش به بیانات رهبری گفت: "من بارها اعلام کرده ام، وزیر دفاع امریکا و رئیس جمهور امریکا هم بارها اعلام کرده اند که قصد حمله به ایران را نداریم."

"روزنامه گاردین" نیز در این باره نوشت: "زمانی که آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران در هفته گذشته تأکید کرد که اگر ایران مورد حمله واقع شود، منافع امریکا را مورد حمله قرار خواهد گرفت ، یک تهدید تو خالی نیست. "

این روزنامه اضافه کرد: ایران بیش از هر زمان دیگر، در موقعیتی قرار دارد که می تواند ضربات مهلکی را به امریکا و متحدان آن در بسیاری از مکان ها همزمان وارد آورد.

"تام کیسی" سخنگونی وزارت امور خارجه امریکا هم در پاسخ به سوالی درباره بیانات رهبر ایران گفت: "تلاش ما در واکنش به برنامه هسته ای ایران بر دیپلماسی متمرکز است. "

این تغییر در مواضع؛ آن هم از طرف کسانی که تا پیش از سخنان رهبری؛ از گزینه نظامی علیه ایران سخن می گفتند؛ نشان از نفوذ کلام و اعلام موضع به جا و قاطع رهبر معظم انقلاب دارد که همچون همیشه خط بطلانی بر همه اهداف سوء دشمنان می کشد. قاطعیت کلام رهبری در برخورد با امریکا و نشان دادن چهره واقعی مردم ایران به همه ی دنیا با حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به اثبات رسید و همانطور که ایشان در سخنان خود فرمودند مردم به خیابان ها آمدند و چنان کردند که باید می کردند. حضور با شکوهتر از همیشه مردم بیعت دوباره ای بود با ولی فقیه زمان و دلیلی بود بر پوچی تبلیغات دشمنان.

رهبر معظم انقلاب یک بار دیگر به همه؛ مردم، مسئولین، رسانه ها و حتی دشمنان یادآوری کردند که در برابر تهدیدات دشمن نباید یک قدم عقب نشست و ایستادگی تنها رمز پیروزی است....

زینب فرخ

تبیان- جامعه و سیاست

لینک مطالب مرتبط:

حتی با پوستین وارونه!

بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه های خارجی

دنیا از حماسه ما می گوید!

بیانات مهم رهبر معظم انقلاب