تبیان، دستیار زندگی
سردار جواد خضرایی که در نشست خبری امروز سخن می گفت با اشاره به اساسنامه باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت که به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است، گفت: ترویج فرهنگ مقاومت در جامعه مورد تاکید ایشان بوده است .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت میلیاردی از پایان نامه های مقدس

سردار جواد خضرایی که  در نشست خبری امروز سخن می گفت با اشاره به اساسنامه باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت که به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است، گفت: ترویج فرهنگ مقاومت در جامعه مورد تاکید ایشان بوده است .

سامیه امینی - بخش فرهنگ پایداری تبیان

نشست خبری


سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با اعلام بیش از دو هزار عنوان برای پایان نامه های سطح ارشو و دکتری در پاسخ به خبرنگار تبیان که عنوان کرد این موضعات شامل حال چه رشته و گرایش هایی در دانشگاه می شود، گفت: در اقدامی جدید با دانشگاه های پزشکی و علوم پزشکی تفاهم کرده ایم و به حدود 200 موضوع در قالب پزشکی و درمانی پرداخته شده تا مورد تحقیق و تولید فاخر ارزشی قرار گیرند، همچنین حدود 500 عنوان نیز در حیطه نظامی است که به دانشگاه های فرماندهی سپاه و ارتش ارائه شده و در کل موضعات بیشتر علوم انسانی را مد نظر دارند اما در بین آن رشته های ریاضی و مهندسی هم مورد توجه قرار گرفته اند.
وی که از شیوه نامه جدید حمایتی باغ موزه دفاع مقدس از پایان نامه های ارشد و دکترا خبر داد، گفت: در سال جاری یک میلیارد تومان برای پشتیبانی از این پایان نامه ها پیش بینی شده است.
وی افزود: برای حمایت از پایان نامه های ارشد 4 میلیون تومان و دکترا 6 میلیون در نظر گرفته شده است.

خضرائی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 700 عنوان برای پایان نامه ها با موضوعات مختلف انسانی، مهندسی، پزشکی و... مرتبط با دفاع مقدس برای راهنمایی دانشجویان در سایت باغ موزه بارگذاری شده است.


نشست خبری

سردار خضرایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما بسیاری از پیشرفت ها در صنایع زیرساختی را مدیون دوران دفاع مقدس هستیم، خاطرنشان کرد: پژوهش های صورت گرفته در آن دوران توانسته پیشرفت هایی برای دوران دفاع مقدس و هم اکنون به وجود آورد

وی بیان کرد: علاوه بر اساتید راهنما و مشاور، اساتید ناظر که دوران دفاع مقدس را درک کرده اند و در این حوزه متخصص و دارای مدارج علمی هستند بر کار پایان نامه ها نظارت دارند.
سردار خضرایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما بسیاری از پیشرفت ها در صنایع زیرساختی را مدیون دوران دفاع مقدس هستیم، خاطرنشان کرد: پژوهش های صورت گرفته در آن دوران توانسته پیشرفت هایی برای دوران  دفاع مقدس و هم اکنون به وجود آورد.
وی با بیان اینکه توجه به دستاوردهای غیرنظامی دوران دفاع مقدس امروز بیشتر از هر روز دیگری مورد تاکید است، گفت: معتقدیم کارکردهای اخلاقی و رفتاری دوران دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد .
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت با اشاره به اینکه رفتار رزمندگان ما در آن دوران مورد توجه همگان بود، تاکید کرد: جنگ ها می توانند محضر بداخلاقی باشند اما ما شاهد تبلور و گسترش فضائل اخلاقی در جنگ تحمیلی توسط رزمندگانمان بودیم .
سردار خضرایی در ادامه با اشاره به اینکه جامعه دانشگاهی نیز به موضوع دفاع مقدس در پایان نامه های دانشجویان به صورت قابل قبول نپرداخته است، گفت: مجموع پایان نامه های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا با موضوع دفاع مقدس کمتر از دو هزار مورد است . 
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت با بیان اینکه برای کمک به دانشجویان در ارایه پایان نامه با موضوع دفاع مقدس آمادگی کامل داشته و داریم ، تصریح کرد: هم اکنون بیش از دو هزارعنوان پایان نامه در سایت باغ موزه بارگذاری کرده ایم که دانشجویان می توانند از آن استفاده کنند.
سردار خضرایی همچنین گفت: هم اکنون کتابخانه باغ موزه با نام شهید سوداگر با طیف گسترده ای از منابع در اختیار دانشجویان قرار دارد .

دانشجویانی که تمایل دارند از این حمایت ملیاردی بهره ببرند می تواند به باغ موزه دفاع مقدس مراجعه کنند.

آدرس:  میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی، باغ مخوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت

شماره تماس: 88657026-021

ایمیل: pub@iranhd.ir

آدرس سایت: http://iranhdm.ir/