تبیان، دستیار زندگی
رمان «شهرزاد چاه» نوشته مژده ساجدین توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«شهرزاد چاه» چاپ شد

رمان «شهرزاد چاه» نوشته مژده ساجدین توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شد.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان

«شهرزاد چاه» چاپ شد

رمان «شهرزاد چاه» نوشته مژده ساجدین به تازگی توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

داستان این رمان درباره زن جوانی است که در تهران زندگی می کند. در این داستان، دایه پیر زن جوان، مادربزرگش و یک راوی دانای کل، هر یک گوشه ای از زندگی گذشته و ماجراهایی را که در زمان حال می گذرد، روایت می کنند.

بستر مکانی این رمان، تهران و روستایی در گیلان به نام«سیاه آتش است. همچنین بخش هایی از داستان «شهرزاد چاه» در گوشه هایی از کشور هند جریان دارد. اتفاقات این رمان به یکدیگر پیوسته بوده و روابط و حوادث، در کنار یکدیگر، مانند قطعات پازل، این داستان را می سازند.

مژده ساجدین نویسنده گیلانی است که پیش از این، مجموعه داستان های «بی رفت، بی برگشت» و «خواهران چاه» را توسط نشر زاوش و انتشارات فرهنگ ایلیا به چاپ رسانده است.

در قسمتی از رمان «شهرزاد چاه» می خوانیم:

کنار باغچه می ایستم و با نوک دمپایی به آجرهای ختایی می کوبم. گل های بی حوصله مثل ورق کتاب های قدیمی قهوه ای شده اند و این ها می خواهند خانه ای مدرن بسازند. زیبا. ولی حتما بدون زنبق های سفید کنار خرندهای آجری. لابد پرنده سفید وسط آبنما دیگر مد نیست و به هر حال هیچ خانه جدیدی انجیر شصت ساله ندارد.

صدای شهریار مردد به گوش می آید: «یک موضوع خیلی غریب هست، اگر ناراحت نمی شوید... یک طرف صورت خانم نیلو...»

«سوخته بود. در بچگی. چه چیزی غریب است؟»

«عرض می کنم. بعد از فوتشان، یعنی وقتی پیدایشان کردیم، خوش رنگ و رو شده بودند. یعنی آن طرف سوخته سالم به نظر می رسید. کاملا سفید و یکدست.»



منبع: مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .