تبیان، دستیار زندگی
یکی از قاریان بین المللی کشورمان تصریح کرد: باید با هم اندیشی مسئولان فرهنگی سازمان های مختلف برنامه های جامع ملی برای اعتلای فرهنگ قرآنی ایثار و شهادت و معرفی شهدای قرآنی طراحی شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به خود غره نشوم

یکی از قاریان بین المللی کشورمان تصریح کرد: باید با هم اندیشی مسئولان فرهنگی سازمان های مختلف برنامه های جامع ملی برای اعتلای فرهنگ قرآنی ایثار و شهادت و معرفی شهدای قرآنی طراحی شود.

بخش فرهنگ پایداری تبیان

تاج زاده

میلاد تاج زاده از قاریان بین المللی کشور با بیان اینکه باید با هم اندیشی مسئولان فرهنگی ارگان های مختلف، برنامه های جامع ملی برای اعتلای فرهنگ قرآنی ایثار و شهادت و معرفی شهدای قرآنی طراحی شوند، عنوان کرد: تمام شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس که در عمل به آیه های جهادی قرآن از جان خود گذشته اند تا میهن اسلامی و حریم اسلام حفظ شود، قرآنی هستند. این افراد معامله ای شیرین با پروردگارشان کرده اند و امروز نزد خداوند روزی می خورند.
تاج زاده افزود: در عین حال شهدای قرآنی که قاری و معلم قرآن کریم بوده اند، اجری چندین برابر دارند، زیرا بیش از دیگران با کلام الله مأنوس بوده اند و ارتباط با قرآن آنان را به فیض شهادت و روزی معنوی نائل کرده است.
وی گفت: یکی از اقدامات قابل تقدیر جامعه قرآنی در سال های اخیر راه اندازی ستاد شهدای قرآنی کشور و معرفی این شهیدان بزرگ به نام سوره های سرخ بوده است. این ستاد که از سوی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ و مشارکت سایر نهادها فعال شده شهدای قرآنی را که هر یک به نحوی با کلام الله مأنوس بوده اند و مفسر،  معلم یا قاری کلام الله بوده اند را با تولید یادواره ها و تهیه فیلم و چاپ کتاب معرفی می کند و یکی از برنامه های جالب این ستاد دیدارهای هفتگی با خانواده شهدای قرآنی است که من نیز این توفیق را پیدا کرده ام که بارها در این دیدارها شرکت کنم.

بارها می شنویم که مادر و پدر شهیدان قرآنی تصریح می کنند که پسرشان علاقه ای نداشته که فعالیت های قرآنی و قهرمانی هایش در جبهه بازگو شود که این امر تلنگری برای ماست که به خود غره نشویم

تاج زاده وجه اشتراک تمام شهدای قرآنی کشور را اخلاص آنها عنوان کرد و افزود: حرف مشترک دوستان، اعضای خانواده و همرزمان این شهدا در یادکرد خاطرات آنها، اخلاص و بندگی بی غل و غش شهداست. بارها می شنویم که مادر و پدر شهیدان قرآنی تصریح می کنند که پسرشان علاقه ای نداشته که فعالیت های قرآنی و قهرمانی هایش در جبهه بازگو شود که این امر تلنگری برای ماست که به خود غره نشویم.

وی با تاکید بر اینکه کار برای شهدای قرآنی را نباید به دیدارهای هفتگی با خانواده آنها و تهیه چند مستند و کتاب و یادواره خلاصه کنیم، گفت: تمام ارگان های قرآنی کشور باید نسبت به این شهدا احساس وظیفه کنند و با عضویت در ستاد شهدای قرآنی به طراحی برنامه های جامع ملی برای زنده نگهداشتن یاد شهدا اقدام کنند.
تاج زاده تاکید کرد: هنر بهترین ابزار برای اعتلای فرهنگ جهاد و شهادت است و جوانان استقبال خوبی از آن نشان می دهند. افتخار می کنم که در تهیه نماهنگ سوره های سرخ مشارکت داشته ام و امیدوارم به عنوان یک قاری جوان ادامه دهنده راه شهدای قرآنی باشم.


منبع: خبرکزاری ایکنا