تبیان، دستیار زندگی
ساخت کتاب داستان به صورت خانوادگی و نوشتن مطالب آن توسط فرزندتان یکی از این برنامه ها می تواند باشد. یا خواندن کتاب قصه توسط فرزندتان و ضبط آن به عنوان یادگاری و یا حتی تبدیل این نوار به کادویی برای مامان بزرگ و بابا بزرگ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند پیشنهاد ساده برای اوقات فراغت کودکان در تابستان

درست است که قرار نیست هر روز برای بچه ها برنامه درسی ترتیب دهید اما این بدان معنا هم نیست که 3 ماه تابستان هیچ فعالیت ندهید.

چند پیشنهاد ساده برای اوقات فراغت کودکان در تابستان

برای آنکه فرزندتان فعالیت مربوطه را با علاقه انجام دهد، باید فعالیت هایی را در برنامه او قرار دهید که بخش سرگرمی و تفریح آن بر بخش آموزشی غلبه داشته باشد.

ساخت کتاب داستان به صورت خانوادگی و نوشتن مطالب آن توسط نوآموز در منزل یکی از این برنامه ها می تواند باشد. یا خواندن کتاب قصه توسط فرزندتان و ضبط آن به عنوان یادگاری و یا حتی تبدیل این نوار به کادویی برای مامان بزرگ و بابا بزرگ.

دوران اول ابتدایی دورانی است كه در آن كتاب و ادبیات بچه ها در كنار پدر و مادر نقش خود را به عنوان یك پرورش دهنده نشان می دهد؛ ادبیاتی كه در برگیرنده قصه، شعر، نمایش، افسانه و داستان است.

بنا به تعریف كارشناسان، ادبیات كودكان عبارت است از تلاشی هنرمندانه در قالب كلام، برای هدایت كودك به سوی رشد، با زبان و شیوه ای مناسب و در خور فهم.

1- کاشتن سبزیجات:

می توانید با کاشت دانه ها و بذرهایی که به آسانی رشد می کنند، ضمن سرگرم ساختن نوآموز خود، چیزهای بسیاری درباره زندگی گیاهان و غذاهایی که مصرف می کنند به آنان بیاموزید.

2- بچه ها را به ساختن وسائل یا پختن غذاها و شیرینی های ساده تشویق کنید:

این نوع سرگرمی به آنها یاد می دهد که با خواندن دستورهای ساخت و عمل کردن به آنها، روش ساختن وسائل و دستگاه  های گوناگون را یاد بگیرند. ضمناً حس خلاقیت آنها نیز پرورش یافته و از ساختن چیزها لذت می برند.

3- کارها و مسئولیت های خانه را به فرزندتان واگذار کنید:

از آنها بخواهید در طول تعطیلات تابستان کارهای مفیدی مانند، شستن ماشین، رنگ کردن نرده یا وسائل خانه، چیدن میز یا تمیز کردن قفسه ها را برعهده گرفته و انرژی خود را صرف این قبیل کارها کنند.

چند پیشنهاد ساده برای اوقات فراغت کودکان در تابستان

4- بچه ها را به نوشتن تشویق کنید:

از آنها بخواهید برای شما،خواهران و برادران یا دوستان و خویشان خود نامه بنویسند. همچنین آن ها می توانند برای مجله ها یا روزنامه ها، مسئولان برنامه های رادیویی و تلویزیونی یا مسئولان محلی خود، نامه نوشته و درخواست خود را مطرح کنند.

بخش مرکز یادگیری سایت تبیان
تهیه: مرجان سلیمانیان،تنظیم: نیلوفر یاقوتی