تبیان، دستیار زندگی
اخیرا گروه تروریستی داعش برای اولین بار ساختار تشکیلاتی خود و نقش و مسئولیت افراد و جایگاه ایالت ها و دفاتر مختلف تحت کنترلش را اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خودزنی داعش!

اخیرا گروه تروریستی داعش برای اولین بار ساختار تشکیلاتی خود و نقش و مسئولیت افراد و جایگاه ایالت ها و دفاتر مختلف تحت کنترلش را اعلام کرد.

فرآوری: آزاده مرنی- خش سیاست تبیان

داعش، آخرین اخبار، اخبار داعش، گروه تروریستی داعش، تشکیلات داعش، سرکرده داعش، اسناد محرمانه داعش

قریب به یک سال پیش اسنادی از گروه تروریستی داعش لو رفت که حاکی از طرح ها و برنامه ریزی های این گروه بوده است و از آنجایی که تمام کارهای این گروه تروریستی فوقِ محرمانه بوده است این افشاگری برایشان بسیار سنگین تمام شد ؛ زیرا طی آن مجموعه  ای از اسناد دست  نویس ، جدول  ها و چارت  ها در 31 صفحه که در آنها شرح داده شده بود چگونه به مرور می توان یک کشور و میهن ایجاد کرد. این طرح  ها که برخی از آنها چندلایه و چند مرحله ای بود در برخی مناطق تحت کنترل تروریست ها در سوریه آزموده شده است.
تا پیش از این ، اطلاعاتی که از داخل داعش منتشر شده بود ، به  وسیله اعترافات برخی افراد جدا شده و یا دستگیر شده به دست آمده است و این نخستین بار است که اطلاعاتی محرمانه از داخل داعش و چگونگی ظهور ناگهانی این گروه تروریستی منتشر می  شود. اطلاعات مذکور ، این امکان را فراهم کرد که بدانیم چگونه داعش سازماندهی شد و نقش افسر سابق صدام در تشکیل این گروه تروریستی چه بود. در این اسناد ، حتی نحوه کنترل بر شمال سوریه شرح داده شده است.

گروه تروریستی داعش ضمن تاکید بر جایگاه محوری "شورای مشورتی" که در بسیاری از مواقع مسئولیت های سرکرده این گروه را ایفا می کند، خاطر نشان کرد که تشکیلات آن شامل 35 ایالت در کشورهای مختلف است.

در این اسناد، نحوه کنترل بر شمال سوریه شرح داده شده است. تحقیقات نشان می  دهد که توصیه  های «خلفاوی» (معروف به معمار داعش) به خوبی و با دقت اجرا شده است. «خلفاوی» یکی از افسران سابق سازمان اطلاعات نظام «صدام» دیکتاتور اعدام شده عراق بود که در سال های اخیر وظیفه هدایت داعش را برعهده داشت. اعضای سابق این گروه تروریستی بارها به نقش مهم وی در داعش تاکید کرده بودند ولی حتی آنان نیز به خوبی نمی  دانستند که نقش وی در این گروه چیست.!
افشاگری داعش
اینک در سال 2016 ، گروه تروریستی داعش برای اولین بار ساختار تشکیلاتی خود و نقش و مسئولیت افراد و جایگاه ایالت ها و دفاتر مختلف تحت کنترلش را اعلام کرد.
گروه تروریستی داعش ضمن تاکید بر جایگاه محوری "شورای مشورتی" که در بسیاری از مواقع مسئولیت های سرکرده این گروه را ایفا می کند، خاطر نشان کرد که تشکیلات آن شامل 35 ایالت در کشورهای مختلف است که 19 ایالت در سوریه و عراق و 16 ایالت در کشورهای دیگر قرار دارد.
این گروه تروریستی تاکید کرد که نهادها و دفاتر رسمی آن شامل دایره مهاجرت، دایره امور اسرا و آنچه که این گروه از آن با نام "شهدا" یاد کرد ، دفتر پژوهش ها و مطالعات ، دایره ایالت های دور دست و دفاتر روابط عمومی و عشائر است.
داعش درباره دفاتر تشکیلاتی هم که نقش وزارتخانه ها را ایفا می کنند ، اظهار داشت که این دفاتر شامل "دفتر قضاوت و مظالم" ، "دفتر دعوتگری و مساجد" ، "دفتر جذب نیرو" ، "دفتر بیت المال" ، "دفتر آموزش" ، "دفتر کشاورزی" ، "دفتر فیء و غنائم" ، "دفتر حسابرسی" ، "دیوان زکات" ، "دیوان امنیت عمومی" ، "دیوان رسانه ها ای" ، "دیوان بهداشت" و "دیوان خدمات" است.
گروه تروریستی داعش همچنین مدعی شده است که "ابو بکر بغدادی" سرکرده این گروه مردم را به پایبندی به شرایع دینی دعوت کرده و احکام الهی را اجرا می کند و ضمن عمل به دین و ترویج آن ، ارتش هایی را برای دفاع از اراضی اسلامی آماده کرده است.
حال پاسخ این سوال از اهمیت فراوانی برخوردار است که چرا این گروهک تروریستی که تا پیش از این ، تمامی امور را به صورت فوق محرمانه و سری انجام می داد ، امروز خود ، جزئیاتی دقیق از ساختار خود برملا ساخته و همگان را در جریان امور جاری گذاشته است؟ آیا این گروهک تروریستی هدف خاصی از این افشاگری داشته؟ و یا قصد اعلام موجودیت خود و همچنین عادی سازی حضور در جامعه جهانی را دارد؟!


منابع : خبرگزاری فارس / تابناک