تبیان، دستیار زندگی
حملات تروریستی چهارگانه هفته گذشته در عربستان، این پیام را به همراه دارد که ممکن است هدف بعدی گروه تروریستی داعش مراسم حج امسال باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حج امسال، هدف بعدی داعش

حملات تروریستی چهارگانه هفته گذشته در عربستان، این پیام را به همراه دارد که ممکن است هدف بعدی گروه تروریستی داعش مراسم حج امسال باشد.

بخش سیاست تبیان

داعش، اخبار داعش، آخرین اخبار، حج، عربستان، انفجار تروریستی، انتحاری، تروریست، حملات تروریستی، مسجد

به گزارش وزارت کشور عربستان سعودی، روز گذشته تصاویر عاملان انفجارهای تروریستی در استان القطیف را، که از طریق دوربین های مدار بسته گرفته شده است، منتشر کرد. در بیانیه ای، که وزارت کشور عربستان در این خصوص منتشر کرده، به تاریخ یا مکان گرفتن این تصاویر اشاره ای نشده است.

دو انفجار مهیب در نزدیکی مسجد «العمران» در «القطیف» واقع در شرق عربستان رخ داد که این حملات تلفات جانی در برنداشت.

وزارت کشور عربستان در بیانیه خود تصریح کرد: عاملان انفجار القطیف 3 نفر هستند که فاقد کارت هویت ملی بوده َاند: «ابراهیم صالح محمد» (20 ساله)، «عبدالکریم ابراهیم الحسنی» (20 ساله) و «عبدالرحمن صالح محمد العمر» (23 ساله). این بیانیه افزود: انتحاری عبدالرحمن العمر طی سال 1435 هجری (2013-2015 میلادی) به اتهام مشارکت در تظاهراتی، که برای درخواست آزادی بازداشت شدگان در ارتباط با پرونده های تروریستی برگزار شده بود، بازداشت شده بود.

بر این اساس، شامگاه دوشنبه گذشته دو انفجار مهیب در نزدیکی مسجد «العمران» در «القطیف» واقع در شرق عربستان رخ داد که این حملات تلفات جانی در برنداشت.

تحلیلگران می گویند حملات تروریستی چهارگانه هفته گذشته در عربستان که با دقت فوق العاده ای از مساجد شیعه تا کنسولگری آمریکا و حتی حرم نبوی را شامل شده است، این پیام را به همراه دارد که ممکن است هدف بعدی گروه تروریستی داعش مراسم حج امسال باشد.


منبع : خبرگزاری تسنیم