تبیان، دستیار زندگی
در بحث یافتن علایق فرزندان خود در تابستان در مورد اینکه بچه ها در کلاس اول دبستان، آموزش هایی می بینند که از هر جهت استثنایی است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقویت عضلات فرزندان در تابستان

در بحث یافتن علایق فرزندان خود در تابستان در مورد اینکه بچه ها در کلاس اول دبستان، آموزش هایی می بینند که از هر جهت استثنایی است.

تقویت عضلات فرزندان درتابستان

از طرفی حجم این آموزش ها به نوعی بالاست و از طرفی برای تعدادی از بچه ها این سال، اولین تجربه حضور آنها در محیطی خارج از خانه است. آموزش خواندن و نوشتن تجربه های استثنایی برای آنها است، صحبت کردیم.
حال توصیه می کنیم برای تقویت عضلات دانش آموزان نیز برنامه ریزی و سرگرمی هایی را در نظر بگیرید.

استفاده از خمیر گزینه خوبی برای تقویت عضلات است اما معمولاً در این سن برای بچه ها جذابیت خیلی زیادی ندارد. به ویژه که کاردستی های بچه ها با خمیر عمر چندانی ندارند. در عین حال که کار ظریف با خمیرهای بازی معمولاً امکان پذیر نیست. در عوض اما سفال یا خمیرهای گل چینی هم ماندگاری بهتری دارند و هم به صورتی ظریف  تر امکان هنر نمایی با آنها وجود دارد، مساله ای که تمرین خوبی برای عضلات بچه ها در این سن است.

با خرید کمی خاک رس و الک و مخلوط کردن آن با آب، گل سفالی به دست می آورید که می تواند وسیله سرگرمی مناسبی برای فرزندتان در این روزهای تابستانی باشد. اگر هم به گل سفال دسترسی ندارید، خمیر وسط نان  های فانتزی تا حدی می تواند کار شما را راه بیندازد.

تقویت عضلات فرزندان درتابستان

اگر امکان فعالیت هایی از این دست را ندارید، می توانید فعالیت های دیگری را  ترتیب دهید. کمی کاموا و چسب مایع می تواند کلی ایده به شما بدهد. از فرزندتان بخواهید با چسب، اشکال ساده را روی کاغذ کشیده و بعد روی قسمت هایی که چسب زده کاموا بچسباند. این کار می تواند به کنترل بیشتر روی عضلات کمک کند. مشابه همین فعالیت را می توانید با شن های رنگی انجام دهید و بعد از کشیدن اشکال، با چسب روی آنها را شن بپاشید. یکی دیگر از فعالیت هایی که در این گروه قرار می گیرد، استفاده از ماکارونی رشته ای آبکش شده است. فقط نکته ای که وجود دارد اینکه ماکارونی لیز است و در نتیجه برای شروع مناسب نیست.

افزایش استقامت

تنها عضلات کوچک بچه ها نیست که در این زمان نیاز به تقویت دارد. اگر کمی به گذشته برگردید؛ روزهای اولی که فرزندتان به مدرسه رفته بود، احتمالاً به یاد خواهید آورد که او چه قدر آن روزها خسته بود. جدای از تنظیم ساعت خواب که البته موضوع مهمی برای سرحال بودن است، ضعف عمومی عضلات بچه ها و پایین بودن استقامت بدنی آنها نیز مزید بر علت شده و خستگی را تشدید می کند. روزهای تابستان زمان مناسبی است تا فعالیت هایی را ترتیب دهید که استقامت آنها را افزایش دهد.

البته برای این منظور لازم نیست حتماً فرزندتان را در کلاس ورزش ثبت نام کنید. در عوض برنامه روزانه ورزشی به مدت 1/5 تا 2 ساعت می تواند برنامه مناسبی باشد. دوچرخه سواری در پارکینگ یا حیاء فوتبال، بازی های دویدنی در پارک از برنامه هایی است که می توانید برای فرزندتان ترتیب دهید.

مشکلی که بعضی از والدین دارند این است که فرزندشان خیلی زود خسته شده و کنار می کشد. این مساله به ویژه زمانی که کودک تک فرزند باشد، بیشتر است. اگر از بین همسایه ها کسی هست که فرزندش همسن فرزندتان باشد، شاید بد نباشد برنامه مشترکی با او بگذارید. بچه ها زمانی که با هم هستند و بازی می کنند، دیرتر دست از بازی کشیده و فعالیت بیشتری دارند؛ چیزی که هدف شما نیز هست.

بخش مرکز یادگیری سایت تبیان
تنظیم: نیلوفر یاقوتی