تبیان، دستیار زندگی
رییس موزه هنرهای معاصر تهران از نمایش سه اثر معماری پرویز کلانتری در پانزدهمین دوسالانه معماری ونیز خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آثار پرویز کلانتری به دوسالانه معماری ونیز می رود

رییس موزه هنرهای معاصر تهران از نمایش سه اثر معماری پرویز کلانتری در پانزدهمین دوسالانه معماری ونیز خبر داد.

پرویز کلانتری

مجید ملانوروزی - رییس موزه هنرهای معاصر - اظهار کرد: امسال نمایشگاهی در بی ینال معماری ونیز برگزار می شود و بخشی از گنجینه ی موزه نیز در بخش معماری و نقشه های مرتبط با این رشته ی هنری، در آن به نمایش گذاشته می شود.

او ادامه داد: با توجه به این که مرحوم پرویز کلانتری در زمینه ی زیست بوم و معماری ایرانی فعالیت داشت، سه اثر از این هنرمند در این نمایشگاه ارائه خواهد شد. این سه اثر به کارهای او در زمینه ی معماری مربوط است.

ملانوروزی همچنین بیان کرد: برنامه ریزی و تصمیم گیر ی برای برگزاری این نمایشگاه در زمان بیماری پرویز کلانتری انجام شد و اکنون که کلانتری درگذشته است، این نمایشگاه به این هنرمند تقدیم خواهد شد.

رییس موزه هنرهای معاصر افزود: سه اثر کلانتری، بخشی از آثاری هستند که در این نمایشگاه ارائه می شود. آثار دیگری نیز از گنجینه ی موزه با موضوع ژاسی از معماری، زیست بوم معماری و معماری در آب در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت.

دوسالانه معماری ونیز از سال 1980 میلادی به عنوان معتبرترین رویداد بین المللی معماری در شهر ونیز برگزار می شود. امسال نیز پانزدهمین دوره ی این دوسالانه، ششم خردادماه آغاز شده و به مدت شش ماه، تا هفتم آذرماه ادامه خواهد داشت.


ایسنا