تبیان، دستیار زندگی
داستان هایی از دفاع مقدس در «پسر من قاتل است؟»/ از دست های مقدس« پسر من قاتل است » مجموعه داستان کوتاه است که داستان هایی با موضوع دفاع مقدس را روایت می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داستان‌هایی از دفاع مقدس در «پسر من قاتل است؟»

« پسر من قاتل است » مجموعه  داستان کوتاه است که  داستان هایی با موضوع دفاع مقدس را روایت می کند.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان

داستان‌هایی از دفاع مقدس در «پسر من قاتل است؟»

مجموعه داستان «پسر من قاتل است؟» نوشته علی براتی گجوان است. این کتاب شامل 25 داستان کوتاه است که بیشتر آن‌ها به موضوع دفاع مقدس می‌پردازند.

لحن صریح این داستان‌ها، در کنار دغدغه جنگ، مسائل اجتماعی را نیز مطرح کرده است. نویسنده کوشیده است با به کارگیری ایجاز، صحنه‌های مختلف داستانی را به کوتاهی بیان کند.

مگر چیزی برای دیدن هست؟!، روی تلی از خاک مردی نشسته، جیغ، این جاده انتهایی ندارد، امشب چه برفی می‌بارد! مرد سوم، تصویر قشنگی است، تق- نق- تق، آسمان سیاه است، آبسه، او از ما نیست، این سومین روز است، دیگر دیر شده! صحنه را به هم نزن! تمام دیروز‌هایم، من کشتمش؟!، من منتظرت هستم، این انگشت به من خیانت می‌کند، سنگ دارم؛ سنگ!، از زندان تماس می‌گیرم، جواب فعلا منفی است، باید همه یک شکل شویم، پسر من قاتل است؟!، دست‌های مقدس و مگر اجازه می‌دَن؟!، عنوان داستان‌های این کتاب است.

در بخشی از داستان «پسر من قاتل است؟!» این کتاب می‌خوانیم: «در را که باز می‌کنم خودش را می‌اندازد توی بغلم. بوی خاک می‌دهد و شروع می‌کند به بوسیدنم و گریه کردن. می‌پرسم: خوش آمدی! چیزی شده بابا؟ می‌گوید: نه دلم براتون تنگ شده! از میان بازوانم می‌گریزد و به طرف اتاقش می‌رود. بوی خاک توی بینی‌ام می‌نشیند. همسرم می‌رسد و می‌پرسد: کجا رفت؟! با سر اشاره می‌کنم و می‌گویم: اتاقش. به من نگاه می‌کند و ابروانش در هم می‌رود. می‌پرسد: چیزی شده؟! جواب می‌دهم: نمی‌دانم، اما اتفاقی افتاده یه جوری شده!...»

«کتاب نیستان» ناشر مجموعه داستان «پسر من قاتل است؟» با شمارگان یکهزار و 200 نسخه، قطع رقعی، 124 صفحه و به بهای 75‌هزار ریال است.



منبع: ایبنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .