تبیان، دستیار زندگی
طرح «تابستانه کتاب» از امروز در کتابفروشی های سراسر کشور آغاز شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«فراغتی و کتابی» در فصل تعطیلات

طرح «تابستانه کتاب» از امروز در کتابفروشی های سراسر کشور آغاز شد.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان
«فراغتی و کتابی» در فصل تعطیلات

طرح «تابستانه کتاب» از صبح امروز به مدت یک ماه در کتابفروشی های سراسر کشور آغاز شد که بر این اساس علاقه مندان و خریداران کتاب با همراه داشتن کارت ملی، می توانند از تخفیف 20 تا 25 درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف یکصد هزار تومان استفاده کنند. خریداران می توانند در چند نوبت و از کتابفروشی های مختلفی که عضو طرح هستند، تا سقف تعیین شده، کتاب خریداری کنند.

این اقدام خانه کتاب، به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با هدف تقویت بنیان کتابفروشی ها، برای اولین بار طی 37 سال بعد از انقلاب اسلامی، انجام شده، در گام اول خود در آبان ماه سال گذشته و همزمان با هفته کتاب، با اجرای طرح «کتابفروشی به وسعت ایران»  آغاز شد، و در ادامه در دومین گام خود با اجرای طرح «عیدانه کتاب» که در ایام عید نوروز به اجرا درآمد، به شکوفایی رسید.

«تابستانه کتاب» سومین گام خانه کتاب است که در بازه زمانی یك ماهه از امروز 16 تیر تا 15 مرداد با شعار «فراغتی و کتابی» در کتابفروشی  های عضو در سراسر کشور به اجرا درمی آید. این طرح با تاکید بر جذب کودک و نوجوان و پرکردن اوقات فراغت این قشر در ایام تعطیلات تابستان اجرا می شود. بر همین اساس برای کتاب های عمومی 20 درصد و برای کتاب های کودک و نوجوان 25 درصد تخفیف در خرید کتاب درنظر گرفته شده است.

ثبت نام کتابفروشان در این طرح از 16 خرداد سال جاری آغاز شد که در نهایت 602 کتابفروشی از 31 استان کشور موفق به ثبت نام و شرکت در این طرح شدند. برای هریک از 602 کتابفروشی  عضو، مبلغ 20 میلیون ریال را به عنوان پایه یارانه درنظر گرفته شده که این مبلغ در صورت رعایت ضوابط و قوانین اعلام شده به کتابفروشان و همچنین اولویت در فروش کتاب های کودک و نوجوان، قابل تجدید خواهد بود.

استان تهران با 110 کتابفروشی بیشترین مشارکت و استان قم با 75 کتابفروشی و استان اصفهان با 71 کتابفروشی در رتبه های بعدی طرح«تابستانه کتاب» قرار گرفته اند.  همچنین از بین 602 کتابفروشی عضو این طرح، 444 کتابفروشی از مرکز استان و 130 کتابفروشی در شهرستان ها به طرح «تابستانه کتاب»  پیوستند.


منبع: ایبنا