تبیان، دستیار زندگی
رجی بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و موضع گیری قاطع ایشان در زمینه پاسخ كوبنده ایران به هرگونه تعرض دشمنان، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی و بین المللی داشت. در این زمینه خبرگزاری فرانسه گزارش داد: آیت ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه های خارجی


بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و موضع گیری قاطع ایشان در زمینه پاسخ كوبنده ایران به هرگونه تعرض دشمنان، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی و بین المللی داشت.

در این زمینهخبرگزاری فرانسه گزارش داد: آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران، روز پنجشنبه هشدار داد كه ایران در صورت حمله آمریكا، تمام اهداف و منافع آمریكا را در سراسر جهان مورد هدف قرار خواهد داد.

این خبرگزاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جنگ روانی دشمن برای ایجاد تزلزل میان مردم، به نقل از ایشان گزارش داد: مردم روز 22 بهمن به خیابان ها خواهند آمد تا عزم خود را برای دفاع از اسلام و ایران نشان دهند.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین درشبكه تلویزیونی العربیه بازتاب داشت. این شبکه در گزارشی اعلام كرد: آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران تهدید كرد در صورت هرگونه تعرض به ایران، منافع آمریكا در هر جای جهان مورد هدف قرار خواهد گرفت.

به گفته العربیه، «رهبر ایران گفت كه هیچ نگرانی از شایعه حمله آمریكا به ایران نداریم زیرا آمریكا از قبل به ایران حمله كرده است و دشمنان می دانند كه هرگونه تعرض با عكس العمل شدید ایران مواجه خواهد شد.

در همین حال ساعاتی پس از سخنان مقام معظم رهبری، كاخ سفید روز پنجشنبه ضمن تاكید بر این كه آمریكا قصد تجاوز به ایران را ندارد، تقویت حضور نظامی آمریكا در منطقه خلیج فارس را كم اهمیت جلوه داد.

خبرگزاری فرانسه كه این خبر را منتشر كرد، افزود: تونی اسنو سخنگوی كاخ سفید نسبت به اظهارات روز پنجشنبه آیت الله خامنه ای رهبر ایران كه هشدار داد ایران در صورت حمله آمریكا، به منافع این كشور در سراسر جهان ضربه خواهد زد، واكنش نشان داد.

اسنو به خبرنگاران گفت: «من این مطلب را گفته ام، وزیر دفاع و رئیس جمهوری نیز آن را گفته اند كه ما قصد تجاوز به ایران را نداریم.» سخنگوی كاخ سفید در سخنان خود طرح مسائلی چون احتمال حمله به ایران را فرضیه ای ساخته خبرنگاران اعلام كرد و گفت: شما (روزنامه نگاران) سعی كردید گزارش كنید كه ما در حال انجام این كار هستیم ولی ما همچنان گفتیم كه قصد این كار را نداریم.»

وی همچنین تصمیم بوش مبنی بر صدور فرمان اعزام یك ناو هواپیمابر دیگر به منطقه خلیج فارس را كم اهمیت دانست و گفت: ما اغلب، نیروهای ویژه ناو هواپیمابر در گوشه و كنار جهان مستقر می كنیم.

منبع: کیهان

لینک مطالب مرتبط:

توصیه های رهبر انقلاب به عبدالعزیز حکیم

سختی‌های مبارزه از زبان رهبری

آیا جنگ در پیش است؟

شایعات رایج امروز!

نگاهی به سخنان تازه بوش در کنگره