تبیان، دستیار زندگی
ایتنا - پایگاه داده World-Check توسط بیش از 300 سازمان دولتی جهانی و آژانس های اطلاعاتی مورد استفاده قرار می گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار اینترنتی پایگاه داده حاوی اطلاعات ٢.٢ میلیون تروریست

پایگاه داده World-Check توسط بیش از 300 سازمان دولتی جهانی و آژانس های اطلاعاتی مورد استفاده قرار می گیرد.

بخش ارتباطات تبیان

هک

یک پایگاه داده حاوی اطلاعات مربوط به ٢.٢ میلیون فرد مظنون به فعالیت های ترویستی در اختیار هکرها قرار گرفت و اطلاعات آن به صورت عمومی روی اینترنت منتشر شد.

پایگاه داده World-Check که در سازمان اطلاعاتی Thomson Reuters مدیریت می شود، توسط بیش از ٣٠٠ سازمان دولتی جهانی و آژانس های اطلاعاتی مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر آن ٤٥٠٠ موسسه دیگر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

طبق گزارش های منتشر شده، ٤٩ مورد از ٥٠ بانک بزرگ جهان اطلاعات این پایگاه داده را به صورت مرتب مورد استفاده قرار می دهند و مبتنی بر آن تصمیم گیری می کنند.

این پایگاه داده یک سیستم هشدار دهنده اولیه را شامل می شود که خطرات پنهان را به مراکز مربوطه گزارش می دهد و در کنار آن سیستم راهنمای I-Spy برای جلوگیری از فعالیت های جهانی تروریستی در آن تعبیه شده است. پایگاه داده مذکور به سازمان های بزرگ از جمله بانک ها کمک می کند تا بتوانند تروریست ها را شناسایی کنند.

مرکز Thomson Reuters برای دسترسی به این پایگاه داده از هر یک از مشترکان خود سالانه یک میلیون دلار حق اشتراک می گیرد و البته امکان دسترسی به آن برای همه سازمان ها وجود ندارد. تمامی مشترکان این پایگاه داده مورد تایید قرار گرفته اند و متعهد شده اند که اطلاعات داخل آن تحت هیچ شرایطی به صورت عمومی منتشر نمی شود.

با این وجود «کریس ویکِری» از کارشناسان امنیتی روی شبکه اجتماعی Reddit اعلام کرد نسخه ویژه اطلاعات این پایگاه داده مربوط به سال ٢٠١٤ را دسترسی دارند.

او ادعا می کند برخی ناامنی های موجود باعث شده است تا بتواند بدون پرداخت یک میلیون دلار حق اشتراک، اطلاعات مربوطه را بارگذاری کند.


منبع: ایتنا