تبیان، دستیار زندگی
یک شرکت آمریکایی برای خوابیدن کافی در شب به کارمندانش حقوق می دهد. یعنی شما اگر حداقل هفت ساعت در شب بخوابید حقوق می گیرید. تازه اگر ورزش هم کنید باز هم به صورت مالی تشویق می شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طنز/ جزییات افزایش نجومی حقوق کارمندان!

یک شرکت آمریکایی برای خوابیدن کافی در شب به کارمندانش حقوق می دهد. یعنی شما اگر حداقل هفت ساعت در شب بخوابید حقوق می گیرید. تازه اگر ورزش هم کنید باز هم به صورت مالی تشویق می شوید.

بخش اقتصاد تبیان

فیش

گرچه در ایران همینطوری به اندازه کافی حقوق می دهند و کسی به پول و حقوق بیشتر نیاز ندارد اما بد نیست از طرح های مشباهی که در ایران برای کارمندان وجود دارد باخبر شوید. شاید به دردتان خورد.

حداقل هفت ساعت در روز بخوابید و حقوق بگیرید: این طرح برای هر کارمندی که بخواهد در آن شرکت کند، قابل اجراست. فرق این طرح با طرح آمریکایی ها در این است که آنها می گویند هفت ساعت در شب بخوابید، ما می گوییم هفت ساعت در هر موقعی که خواستید بخوابید. اصلا به کسی چه که مردم شب ها دوست دارند چه کار کنند! پس می توانید هفت ساعت خواب تان را در شرکت یا اداره و پشت میزتان پر کنید.  بعضی وقت ها کار کنید و حقوق بگیرید: در این طرح که برای کارمندان یک سطح بالاتر قابل اجراست، بعد از این که هفت ساعت خواب را پر کردید، تلگرام و اینستاگرام خودتان را هم چک کردید، دو تا روزنامه هم خواندید، سه تا چای هم خوردید، به دوستان و آشنایان و اقوام سببی و نسبی زنگ زدید، ناهار را هم نوش جان نموده و بعدش استراحت هم کردید، اگر دوست داشتید، اگر خدانکرده جسارت نیست، زبانم لال، رویم به دیوار، گوش شیطان کر، کمی هم کار کنید.

مطمئن باشید برای تان اضافه کاری خوبی رد می کنیم.  فقط تشریف بیاورید و حقوق بگیرید: در این طرح که برای کارمندان خیلی سطح بالاتر و نورچشمی قابل اجراست، از کارمند عاجزانه و محترمانه تقاضا می شود که شما فقط تشریف بیاورید تا روی ماه تان را ببینیم، انواع حقوق و مزایا را به دیده منت تقدیم شما خواهیم کرد. شام هم جایی قول ندهید، مهمان ما هستید.

رمز موفقیت خود را بگویید و حقوق بگیرید: با توجه به اینکه ایران کشوری بسیار نخبه خیز است، این طرح برای کشف و پرورش استعدادها به کار می رود. مثلا از کارمند تقاضا می شود بگوید که وقتی سیستم حضور و غیاب اداره با اثر انگشت کار می کند، چطوری انگشت زده است اما در اداره حضور ندارد. هیچ کدام از دوربین ها هم ورود و خروجش را ثبت نکرده اند. البته ما به کارهای دیگری که با انگشت تان انجام می دهید کاری نداریم!  همینطوری حقوق بگیرید: در این طرح که فقط برای مدیران قابل اجراست، فقط از ایشان می پرسند که چقدر بنویسیم؟


منبه: مهرنامه