تبیان، دستیار زندگی
برای کسب اندوخته درماه مبارک رمضان باید دیدی عمیق به این ماه داشته باشیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای کسب اندوخته درماه مبارک رمضان باید دیدی عمیق به این ماه داشته باشیم

ماه رمضان

حجت الاسلام ابوالفضل ساجدی عضوهیت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) درگفتگو با تبیان به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به روزهای  پایانی ماه مبارک رمضان وبهره مندی از ارزشهای معنوی  این ماه گفت: ماه مبارک رمضان قطعا نیازمند آگاهی است وهرقدرافراد  درک بیشتری از این ماه داشته باشند امکان بهره برداری از این ماه افزایش خواهند یافت.
وی افزود: ماه رمضان ماه تحول روحی، معنوی وماه کسب تجارب و لذات معنوی است که سبب قرب و پیوند به خداوند می‌شود.
حجت الاسلام ساجدی ادامه داد: ماه رمضان ماه تقویت تقوا و فضائل اخلاقی است که نقش بسزایی درتکامل انسان دارد چرا که دراین ماه رازهایی نهفته شده که هر قدرفرد آگاهی بیشتری نسبت به آن داشته باشد برکات بیشماری نصیبش می‌شود.
عضو هئیت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی  امام  خمینی(ره) تصریح کرد: گرسنگی، تشنگی، عبادات ودیگر واجبات این ماه حداقل فرصتی برای استفاده و بهره برداری ازاین ماه مبارک است.
وی اظهار داشت: جامعه اسلامی ما نیز باید برای ورود به این ماه مبارک اطلاع رسانی جامع و دقیقی داشته باشد وقبل از رمضان برای مردم تببین شود چرا که هرمیزان آگاهی مردم نسبت به اثرات وبرکات این ماه مبارک بیشترباشد آمادگی ورود  وحضور در این ماه نیزافزایش خواهد یافت.
حجت الاسلام ساجدی یادآورشد: اولین ومهمترین مقدمه برای درک بیشتر و بهتر ماه مبارک رمضان توبه است واستغفار کردن است چرا که بیان این اذکار نوعی درون نگری و توجه به وجود خودمان است که ذکراین اذکارسبب پاک سازی نفس، جسم و روح انسان می‌شود.
عضو هئیت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی(ره) خاطرنشان ساخت: هرقدرانسان نسبت به برکات واثرات تربیتی ماه مبارک رمضان آگاهی وآمادگی داشته باشد قطعا درهرمرحله ازماه مبارک رمضان اندوخته های فراوان اخلاقی ومعنوی برداشت خواهد کرد.
وی اذعان کرد: این آمادگی باید به مرور آموزش داده شود تا درک ونتیجه گیری معنایی، تقوایی و رشد معنوی مردم از این ماه بیشترشود در پایان بهره کافی خواهد برد.
حجت الاسلام ساجدی عنوان داشت: امروزه گاهی فرهنگ به معنای غلط تکثیرمی‌شود برخی از ارزشهای غیر اسلامی به عنوان فرهنگ یاد می شود که قطعا برای استفاده درست از ماه رمضان بویژه جوانان نیازمند آگاه سازی و فرهنگ سازی صحیح مقدمات برای ورود به ماه مبارک رمضان ودرک آن هستیم.
عضو هئیت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی(ره) افزود: علاوه بر رسانه‌ها، مدارس، دانشگاهها، والدین در خانواده به عنوان ارکان یک جامعه دینی و اسلامی باید نقش ارزنده و سازنده ای را در فرهنگ سازی ودرک ماه مبارک رمضان ایفا کنند.
حجت الاسلام ساجدی یادآور شد: نگاه به ماه مبارک رمضان نباید نگاهی سطحی باشد بلکه باید با دیدگاهی عمیق به ماه مبارک رمضان و اثرات معنوی و تربیتی این ماه داشته باشیم.
وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت غنیمتی است تا سبک زندگی اسلامی مبتنی بر فرهنگ دینی بر زندگی حاکم شود و این امر نیازمند برنامه ریزی و استقاده از اهم روشهای تبلیغی و برجسته سازی ارزشهای معنوی و تربیتی ماه مبارک رمضان است.
عضو هیت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان گفت: برای درک بهتر ماه مبارک رمضان همه اعضای جامعه ازجمله رسانه‌های صوتی و تصویری، خانواده، دانشگاه و حوزه وظیفه دارند زمینه های لازم فرهنگی، اسلامی و دینی را در جامعه فراهم سازند تا همزمان با پایان یافتن این ماه پر خیر وبرکت همه مردم توانسته باشند بهره کافی و مطلوبی از این ماه حاصل کرده باشند.
 
خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .