تبیان، دستیار زندگی
فجر صفار هرندی در افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی شعر فجر: جشنواره‌ی شعر فجر سالیان بسیار مغفول مانده بود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عجیب است تا 27 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فکر نبودیم که جشنواره‌ای به‌نام شعر فجر داش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاحیه جشنواره شعر فجر

صفار هرندی در افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی شعر فجر: جشنواره‌ی شعر فجر سالیان بسیار مغفول مانده بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عجیب است تا 27 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فکر نبودیم که جشنواره‌ای به‌نام شعر فجر داشته باشیم.

‌ محمدحسین صفار هرندی در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که در تالار نور مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: جشنواره شعر فجر از جشنواره‌هایی است که از سالیان بسیار مغفول مانده بود و متاسفانه شعر که دیرپاترین و خاطره‌انگیزترین بخش فرهنگ ما محسوب می‌شود، مورد چنین غفلتی و مظلومیتی قرار گرفت.

وی سرودهای انقلاب را محصول جوشش ذوق و اندیشه شاعران دانست و گفت: چه بسا تولد برخی از شاعران با همان ایام مقارن بود.

او افزود: شعر اگر نبود، دفتر عاطفه و احساس و معرفت چه بسا بسته می‌شد، یا رونق کنونی را نداشت. ما مدیون شعر هستیم و جامعه علمی و عاطفی ما مدیون نقش شعر از دیرباز تا امروز است.

صفار هرندی با اظهار تاسف از این‌که تاکنون اندیشه برگزاری جشنواره شعر فجر محقق نشده بود، آغاز این جشنواره را در خراسان، بجا و نیکو خواند و گفت: حقیقتا خراسان به‌تنهایی توان این را دارد که حامل تمام ادبیات ایران باشد.

وزیر ارشاد در ادامه به مشکلات عرصه ترجمه اشاره کرد و گفت: ترجمه در سرزمین ما متاسفانه رها شد و تعداد قابل توجهی از کسانی که دست به کار ترجمه بودند، هر آن‌چه از راه می‌رسید، می‌پذیرفتند.

او همچنین گفت‌: امیدواریم به ترجمه سامان دهیم و ما انتخاب‌کننده باشیم؛ نه این‌که دستگاه ترجمه بر ما تحمیل کند و هر آن‌چه را از آن سو تدارک دیده می‌شود، ارایه دهیم.

منبع : ایسنا