تبیان، دستیار زندگی
گیلاد اردان: وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی: «خون اسرائیلی ها، بر گردن زاکربرگ است.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیس بوک؛ قاتل صهیونیست ها!

وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی: «خون اسرائیلی ها، بر گردن زاکربرگ است.» فیس بوک؛ قاتل صهیونیست ها!

بخش ارتباطات تبیان

زاکربرگ

اردان در صحبت هایش مدعی شد که شبکه های اجتماعی در مقابله با پست های خشونت آمیز ناتوان هستند و همین موضوع، سبب بروز خشونت در اسرائیل شده است.

این وزیر اسرائیلی، فیس بوک و مالک آن زاکربرگ را مسئول حملات به صهیونیست ها دانست و از آنها به شدت انتقاد کرد. طی چند روز گذشته، چندین عملیات شهادت طلبانه در سرزمین های اشغالی رخ داده است و همین موضوع، سردرگمی و دستپاچگی صهیونیست ها را در پی داشته است.

در بخشی از صحبت های اردان در این رابطه آمده است: «خون قربانیان اسرائیلی، بر عهده زاکربرگ است. فیس بوک به یک هیولا تبدیل شده است. تروریست ها، حمله می کنند و جنایات خود را روی فیس بوک به نمایش می گذارند و منتظر لایک خوردن آن هستند.

زمانی که پلیس از فیس بوک می خواهد تا به ما کمک کند، هزاران دلیل می آورد و پست های خشونت بار و محتواهای آن ها را حذف نمی کند.» این اولین مسئول صهیونیستی نیست که در مورد حذف محتواهای شبکه های اجتماعی اظهارنظر می کند.

به تازگی آیلت شیکد، وزیر دادگستری اسرائیل در مصاحبه ای عنوان داشت که رژیم صهیونیستی، در حال تدوین قانونی برای حذف برخی محتواها از فضای شبکه های اجتماعی است.

چند وقت پیش نیز رییس سابق دستگاه اطلاعاتی ارتش صهیونیستی، شین بت، شبکه های اجتماعی را بزرگ ترین تهدید سایبری پیش روی اسرائیل برشمرده بود و مدعی بود که برخی کشورها از شبکه های اجتماعی، برای تغییر ادراک و تصور اسرائیلی ها بهره برداری می کنند؛ فرآیندی که خود صهیونیست ها، سالیان سال است از آن برای تغییر دولت ها و اعمال سیاست های خود در سراسر جهان استفاده می کنند.

یکی دیگر از مقامات صهیونیست نیز به تازگی در اجلاس امنیت سایبری پاریس اظهار داشت که فیس بوک، به لانه تروریست ها تبدیل شده است. وی در بخشی از صحبت های خود گفت: «آن چیزی که در اسرائیل در حال رخ دادن است، نشان دهنده این است که تروریست سایبری، تنها آن چیزی نیست که هکرها یا بدافزارها به اسم کشورهایی نظیر ایران انجام می دهند. تروریست سایبری در فیس بوک و شبکه های اجتماعی در حال رخ دادن است. زمان آن رسیده است که در سیاست های شبکه های اجتماعی تغییراتی انجام دهیم.»

رژیم صهیونیستی، تنها منتقد این روزهای فیس بوک یا شبکه های اجتماعی نیست. ظاهراً، سعودی ها نیز از دست شبکه های اجتماعی دل خوشی ندارند و این موضوع را در جریان سفر چند روز گذشته بن سلمان به آمریکا و بازدید از دره سیلیکون، به گوش آمریکایی ها رسانده اند.

البته فیس بوک نیز در این رابطه ساکت ننشسته و بیانیه ای در رابطه با ادعاهای صهیونیست ها صادر کرده است. در بیانیه فیس بوک آمده است: «فیس بوک به صورت دائمی در ارتباطی منظم با سازمان های امنیتی و قانون گذاران در سراسر جهان است تا این اطمینان را ایجاد کند که مردم از فیس بوک به صورت امن استفاده می کنند.

ما قوانین روشنی داریم و مردم در این زمینه می دانند که چه چیزی برای انتشار در فیس بوک مجاز است و به همین صورت کاربران می توانند مواردی را که ناقض قوانین است، به فیس بوک گزارش کنند تا با تخلفات برخورد شود. فیس بوک، مذاکرات مستمری با دولت ها در این موارد دارد.»

رژیم صهیونیستی، تنها منتقد این روزهای فیس بوک یا شبکه های اجتماعی نیست. ظاهراً، سعودی ها نیز از دست شبکه های اجتماعی دل خوشی ندارند و این موضوع را در جریان سفر چند روز گذشته بن سلمان به آمریکا و بازدید از دره سیلیکون، به گوش آمریکایی ها رسانده اند. در اخبار تائید نشده ای، صحبت از خرید چند صد میلیارد دلاری فیس بوک توسط سعودی ها مطرح شده است،

صحبتی که تاکنون هیچ واکنشی در تائید یا رد آن، چه از جانب سعودی ها و چه از جانب فیس بوکی ها صورت نگرفته است. به ادعای منابع ناشناس، سعودی ها معتقدند که فیس بوک، به محل سازمان دهی مخالفان دولت تبدیل شده است و آنها، قصد دارند با خرید فیس بوک، آن را همان گونه که خودشان دوست دارند اداره کنند.


منبع: سایبربان