تبیان، دستیار زندگی
در پی انتشار خبری با عنوان «سهم معاون اولی رئیس جمهور از پاداش 865 میلیونی سیمان تهران!» روابط عمومی کارخانه سیمان تهران اقدام به ارسال جوابیه کرده که کیهان به آن پاسخ داده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش به فیش حقوقی جهانگیری +تصویر

در پی انتشار خبری با عنوان «سهم معاون اولی رئیس جمهور از پاداش 865 میلیونی سیمان تهران!» روابط عمومی کارخانه سیمان تهران اقدام به ارسال جوابیه کرده که کیهان به آن پاسخ داده است.

بخش سیاست تبیان

فیش حقوقی ، فیش های نجومی ، فیش میلیونی ، بانک رفاه ، جهانگیری ، روحانی ، حسن روحانی ، دولت امید

در پی انتشار خبری با عنوان «سهم معاون اولی رئیس جمهور از پاداش 865 میلیونی سیمان تهران!» روابط عمومی کارخانه سیمان تهران اقدام به ارسال جوابیه نمود. با آنکه خبر مذکور، مربوط به یک تخلف قانونی معاون اول دولت و نیز بهره مندی وی از پاداش نجومی بود و کارخانه سیمان تهران در این بین جایگاهی به لحاظ قانونی و حقوقی نداشت، کیهان با استقبال از جوابیه ارسالی، آن را به فال نیک گرفته و فرصتی برای آگاهی بیشتر مردم و ارائه اسناد می داند. در زیر متن جوابیه و پاسخ کیهان را می خوانید:

احتراماً به دنبال درج مطلبی تحت عنوان «سهم معاون اول از پاداش سیمان تهران» روابط عمومی شرکت این اقدام را بزرگ نمایی رسانه ای برای جذب مخاطب اعلام کرده و توضیحات ذیل را برای تنویر افکار عمومی ارائه می نماید:

دکتر جهانگیری تا پایان خرداد ماه 1392 به عنوان عضو غیرموظف هیئت مدیره با شرکت سیمان تهران همکاری داشته و از تیرماه سال 1392 از عضویت در هیئت مدیره کتباً استعفا نموده .

1- شرکت سیمان تهران به عنوان یک شرکت بورسی بصورت شفاف، طبق قانون تجارت و ضوابط سازمان بورس اوراق بهادار مجامع سالیانه خود را برگزار نموده و کلیه درآمدها، هزینه ها و پرداخت های آن به تصویب مجامع عمومی خود رسیده است و صورتهای مالی مذکور جهت اطلاع عموم بلافاصله در سیستم کدال بورس اوراق بهادار منتشر می گردد.

2- پاداش مصوب مجمع عمومی سهامداران طی سال های 1389-92، براساس مستندات مالی موجود که در سایت کدال بورس اوراق بهادار موجود می باشد و بسیار کمتر از مبلغ پیش بینی شده در قانون تجارت می باشد به نسبت سهام بنیاد مستضعفان در وجه آن بنیاد پرداخت شده است و بنیاد مستضعفان نیز براساس فرمول مورد نظر خود بخشی از آن را در وجه مدیرعامل و دیگر اعضای هیئت مدیره پرداخت نموده است.

3- آقای دکتر جهانگیری تا پایان خرداد ماه 1392 به عنوان عضو غیرموظف هیئت مدیره با شرکت سیمان تهران همکاری داشته و از تیرماه سال 1392 از عضویت در هیئت مدیره کتباً استعفا نموده و موارد مندرج در جریده کیهان در خصوص عضویت ایشان در هیئت مدیره این شرکت تا سال 1393 کذب محض می باشد.

فیش حقوقی ، فیش های نجومی ، فیش میلیونی ، بانک رفاه ، جهانگیری ، روحانی ، حسن روحانی ، دولت امید

کیهان:

1- آنچه در بند اول و دوم جوابیه شرکت سیمان تهران آمده، بیش از آنکه جوابیه باشد، تاییدی است بر خبر کیهان! توضیح اینکه در خبر منتشره، اعلام شده بود که اسحاق جهانگیری، از سال 89 تا 93 عضو هیئت مدیره بوده و در این مدت 865 میلیون تومان پاداش به هیئت مدیره پرداخت شده است. در جوابیه هم دقیقا تصریح شده که پاداش وی از طریق صاحب سهام (بنیاد مستضعفان) پرداخت شده است! آیا این عبارت به معنی تکذیب و رد خبر کیهان است یا اقرار صریح به صحت خبر!؟ هرچند در همین جوابیه، از بیم آگاهی مردم از جزئیات، هیچ اشاره ای به سهم دریافتی جناب جهانگیری نشده است!

2- در بند سوم جوابیه ادعا شده، آقای جهانگیری در تیرماه سال 92 از عضویت در هیئت مدیره  استعفا داده است! این ادعا با توجه به اسناد موجود و سایت رسمی ، کذب محض است و معلوم نیست جوابیه نویسان، چطور بی توجه به سندی چنین آشکار و روشن، مرتکب چنین خطایی شده اند !

سیمان تهران در حالی مدعی شده اسحاق جهانگیری از تیرماه سال 1392 از هیئت مدیره استعفا داده که  بر اساس گزارش رسمی این شرکت، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام روز دوشنبه مورخ 23/4/1393 به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار شده است! یعنی وی تا آن تاریخ همچنان رئیس هیئت مدیره سیمان تهران بوده است! این تاریخ یعنی یک سال پس از ادعای استعفای جناب معاون اول!

تنها در آن تاریخ بوده که جهانگیری از عضویت در هیئت مدیره کنار کشیده است! این یعنی وی در حالیکه به مدت یک سال معاون اول رئیس جمهور بوده، همزمان و برخلاف قانون، به عنوان رئیس در هیئت مدیره شرکت سیمان تهران حضور داشته و از مزایای آن ، از جمله پاداش نجومی استفاده کرده است!


منبع : خبرگزاری تسنیم