تبیان، دستیار زندگی
وزارت کشور عربستان از انفجار انتحاری بامداد امروز ، در نزدیکی کنسولگری آمریکا در شهر جده خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چنگال داعش در صورت آمریکا!

وزارت کشور عربستان از انفجار انتحاری بامداد امروز ، در نزدیکی کنسولگری آمریکا در شهر جده خبر داد.

فرآوری: آزاده مرنی - بخش سیاست تبیان

داعش ، آمریکا ، روز جشن استقلال آمریکا ، عربستان ، سفارت آمریکا ، انفجار انتحاری ، حمله تروریستی

چندی پیش گروه تروریستی داعش سفارت ایالات متحده آمریکا را تهدید بمب گذاری در سالروز جشن استقلال ایالات متحده کرده بود و بامداد امروز چهارم جولای ، این انفجار در نزدیکی کنسولگری آمریکا رخ داد که طی آن مراکز دیپلماتیک مربوط به آمریکا، جشن استقلال ایالات متحده را برگزار می کنند.

در این راستا وزارت کشور عربستان از انفجار انتحاری در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده خبر داد. سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان گفت که نیروهای امنیتی ساعت 2:15 دقیقه بامداد امروز به وقت محلی، به فردی در تقاطع خیابان فلسطین و خیابان حائل در نزدیکی بیمارستان دکتر سلیمان فقیه در جده مشکوک شدند.

وی افزود هنگامی که نیروهای امنیتی قصد بازجویی از این فرد را داشتند، وی به واسطه کمربند انفجاری که بر تن داشت، خود را منفجر کردند. در پی این انفجار، این عامل انتحاری کشته شد و دو تن از نیروهای امنیتی جراحت های سطحی برداشتند و به بیمارستان منتقل شدند.

این اولین بمب گذاری در ظرف چندین سال اخیر است که عاملان آن به دنبال هدف قرار دادن اتباع خارجی در عربستان سعودی بودند.

پیش از این برخی از رسانه ها اعلام کرده بودند که دستگاه های امنیتی عربستان در پی انفجار انتحاری در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده، سطح آماده باش را افزایش داده اند.

این رسانه ها همچنین اعلام کردند که در پی انفجار انتحاری دو تن از نیروهای امنیت دیپلماتیک زخمی و به بیمارستان منتقل شده اند. تاکنون گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته و آمار رسمی از تلفات احتمالی این انفجار اعلام نشده اما منابع غیر رسمی از مجروح شدن دست کم دو نیروی پلیس سعودی خبر می دهند.

کنسولگری آمریکا در جده در سال 2004 میلادی شاهد یک حمله تروریستی بود که در پی این حمله 9 نفر کشته شدند.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از انفجاری که در «جده» عربستان به وقوع پیوسته آگاه است و در حال همکاری با مقامات سعودی برای جمع آوری اطلاعات بیشتر است. این اولین بمب گذاری در ظرف چندین سال اخیر است که عاملان آن به دنبال هدف قرار دادن اتباع خارجی در عربستان سعودی بودند.

سفارت آمریکا در عربستان تأیید کرد که هیچ یک از کارکنان سفارتخانه آمریکا کشته یا زخمی نشده است.


منابع : خبرگزاری تسنیم / خبرگزاری مهر