تبیان، دستیار زندگی
وزارت کشور کویت از سه عملیات پیشگیرانه در داخل و خارج از این کشور در آستانه عید فطر و خنثی سازی طرح های تروریستی و بازداشت عوامل وابسته به داعش خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرح تروریستی داعش در کویت

وزارت کشور کویت از سه عملیات پیشگیرانه در داخل و خارج از این کشور در آستانه عید فطر و خنثی سازی طرح های تروریستی و بازداشت عوامل وابسته به داعش خبر داد.

بخش سیاست تبیان

داعش ، اخبار داعش ، خبر فوری ، انفجار ، حمله تروریستی ، عید فطر ، ماه مبارک رمضان

به گزارش روزنامه مستقل رأی الیوم، وزارت کشور کویت اعلام کرد: دستگاه های امنیتی این کشور توانستند طلال نایف رجا، تروریست و متهمی را که دارای تابعیت کویتی و متولد 1998 است قبل از اجرای عملیاتی تروریستی بازداشت کنند. این عملیات قرار بود در یکی از مساجد منطقه "الجعفریه" در استان "حولی" و یکی از تأسیسات وزارت کشور انجام شود.

وزارت کشور کویت تأکید کرد: متهم اعتراف کرده و گفته که با داعش بیعت کرده و از سرکردگان این گروه در خارج دستور می گرفته است. این متهم اعتراف کرده که قصد داشته عملیات تروریستی را در اواخر ماه رمضان یا اوایل عید فطر انجام دهد.

براساس گزارش روزنامه "الوطن" کویت این متهم طی بازجویی گفت که وی براساس دستورات داعش برای اجرای عملیات مسلحانه به صورت انفرادی یا از طریق مکلف کردن یکی از عناصری که در نزد دستگاه های امنیتی شناخته شده نیست برای عملیات آماده شده بود.

در همین راستا یک منبع امنیتی کویت از تصمیم لغو مراسم نمازعید فطر در فضاهای عمومی و محدود شدن اقامه نماز عید به مساجد خبرداد و اعلام کرد این اقدام به خاطر ممانعت از هرگونه حمله تروریستی به نمازگزاران صورت می گیرد. وی همچنین اعلام کرد که هدف از انین اقدام حفاظت از امنیت نمازگزاران است .

مسئولان امنیتی کویت پیشتر کشف کردند که فهد مبارک، صندوقی در نزد عبدالله مبارک در منطقه "الوفره" به امانت گذاشته که در آن سلاح و مهمات و پرچم داعش قرار دارد.

از سوی دیگر، دستگاه های امنیتی، علی محمد عمر را که متولد 1988 و دارای تابعیت کویتی است و مادرش حصه عبدالله محمد که وی نیز متهم است به همراه کودکش که در رقه سوریه به دنیا آمده است، بازداشت کردند.

وزارت کشور کویت اعلام کرد که پس از تلاش های مکرر از سوی دستگاه های امنیتی کویت و به رغم عملیات شدید بین عراق و سوریه توانستند این افراد را بازداشت و آن ها را از سوریه به کویت بیاورند.

این افراد طی بازجویی اعتراف کردند که به داعش پیوسته اند و مادر ابتدا پسر کوچکترش عبدالله محمد عمر را به پیوستن به داعش تشویق کرده است. این پسر نیز در درگیری های عراق کشته شده است. وزارت کشور کویت اعلام کرد: برادر متهم بعد از کشته شدن برادرش تحصیل در رشته مهندسی در انگلیس را رها کرده و به داعش پیوسته و بعد با مادرش به شهر رقه سوریه رفته و در آنجا به عنوان مسئول راه اندازی میدان های نفت و گاز فعالیت می کرده است. مادرش نیز به تدریس زنان و فرزندان نیروهای داعش مشغول شده بود.

دستگاه های امنیتی کویت همچنین باند تروریستی وابسته به داعش را که شامل فهد مبارک، عبدالله مبارک محمد و یکی از افراد وابسته به وزارت کشور همراه با دو متهم دیگر بود، شناسایی و بازداشت کردند.

مسئولان امنیتی کویت پیشتر کشف کردند که فهد مبارک، صندوقی در نزد عبدالله مبارک در منطقه "الوفره" به امانت گذاشته که در آن سلاح و مهمات و پرچم داعش قرار دارد.

این متهمان به جنایت خود اعتراف کردند. متهمی که دارای تابعیت یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بود اعتراف کرد که وی پرچم را از خارج آورده و آن را در صندوق مخفی کرده است. این متهم همچنان فراری است.


منبع : خبرگزاری ایسنا