تبیان، دستیار زندگی
یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام تاثیر افزایش دمای هوا بر مصرف آب تهرانی ها گفت: دمای بالای 40 درجه مصرف روزانه آب پایتخت را به 3.3میلیون مترمکعب رساند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصرف آب افزایش یافت

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام تاثیر افزایش دمای هوا بر مصرف آب تهرانی ها گفت: دمای بالای 40 درجه مصرف روزانه آب پایتخت را به 3.3میلیون مترمکعب رساند.

بخش اقتصاد تبیان

آب

خسرو ارتقایی گفت: برای سال 95 هدف گذاری کرده ایم تا از برداشت 100میلیون مترمکعب آب اضافی از چاه ها و سفره های زیرزمینی جلوگیری کنیم، زیرا عرضه آب با قیمت کمتر از 1000 تومان بسیار ارزان و غیرواقعی است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته آب خام افزایش قیمت نداشته و هر مترمکعب آن 45 تومان به فروش می رسید.

ارتقایی با بیان اینکه بالغ بر 700 میلیون مترمکعب زیان یا کسری مخزن انباشته داریم و تمام فعالیت های ما در سال گذشته بالغ بر 83میلیون مترمکعب واقع شده و توجه به مجموعه مشکلاتی که در چند سال گذشته بر ما تحمیل شده و باعث افت سفره های زیرزمینی شده است افزود: چنین کاهشی با یک سال بارندگی و یا 2سال ترسالی جبران نخواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به اینکه پایین رفتن سطح آب زیرزمینی با یک شیب تُند همراه است، افزود: با انسداد چاه های غیرمجاز و جلوگیری از برداشت های بیش از حد می توان این شیب را به یک خط راست تبدیل کرد.

وی در ادامه به گرمای بیش از حد کشور به خصوص تهران اشاره کرد و افزود: چند روزی است که دمای بیش از 40درجه را تجربه می کنیم و مصرف آب تهران به میزان 38.2 مترمکعب در ثانیه رسیده که از نظر حجمی برابر 3.3 میلیون مترمکعب در روز خواهد بود و 28 درصد این میزان از چاه ها تأمین می شود.


منبع:مهر