تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال 50 درصد از پیش دبستانی ها مورد سنجش قرار می گیرند گفت: این رقم طی دوسال آینده به صد درصد خواهد رسید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر «سن سنجش» نوآموزان تا 2 سال آینده

تا دو سال آینده تمامی پیش دبستانی ها مورد سنجش قرار می گیرند.

تغییر «سن سنجش» نوآموزان تا 2 سال آینده

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال 50 درصد از پیش ‌دبستانی ‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرند گفت: این رقم طی دوسال آینده به صد درصد خواهد رسید و معنای آن این است که والدین باید دقت کنند فرزندان خود را در مراکزی ثبت نام کنند که از آموزش و پرورش مجوز دریافت کرده‌اند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ،محمد دیمه‌ور، درباره سرانجام کشمکش‌ها پیرامون تولی ‌گری مهدها اظهار کرد: تولی گری مراکز پیش دبستانی در قانون مدارس غیردولتی، مستندات شورای عالی انقلاب فرهنگی و حکم معاونت حقوقی ریاست جمهوری بر عهده وزارت آموزش و پرورش است و از مرجعیت صدور مجوز گرفته تا محتوا، نظارت، استانداردها و شاخصه‌های آن را در برمی‌گیرد.

وی افزود: برای آنکه بتوانیم از این دوره تحصیلی به نحو احسن استفاده کنیم، سنجش ورود به دبستان را که همواره قبل از ورود به دبستان در سن شش سال تمام انجام می‌شد را به دوره پیش دبستانی وارد کردیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال 50 درصد از پیش‌دبستانی‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرند و دیگر لازم نیست سال آینده برای ورود به مدرسه تست بدهند ادامه داد: این رقم طی دوسال آینده به صد درصد خواهد رسید و  معنای آن این است که والدین باید دقت کنند فرزندان خود را در مراکزی ثبت نام کنند که از آموزش و پرورش مجوز دارند، تا این فرآیند سنجش در آنجا انجام و اطلاعات در سامانه ثبت نام دانش آموزی "سناد" ثبت شود.

دیمه‌ور ادامه داد: البته سال گذشته نیز این تجربه را داشتیم و سنجش برای برخی کودکان در این سن انجام شد و ما طی دوره پیش دبستانی مداخلات لازم را برای رفع مواردی چون اختلالات یادگیری، شنوایی، بینایی و ... انجام دادیم تا کودکان ما آمادگی کامل برای ورود به دوره ابتدایی را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دوره پیش دبستانی برابر قانون دوره‌ای رسمی، اما اجباری نیست گفت: آموزش و پرورش در حد وسع و امکانات خود مراکز پیش دبستانی را توسعه می‌دهد. در سال گذشته نرخ پوشش پیش دبستانی را 18 درصد افزایش دادیم و تصور می‌کنم  امسال با تخصیص ردیف بودجه 50 میلیارد تومانی یک رشد جهشی در افزایش نرخ پوشش پیش دبستانی داشته باشیم و بویژه در مناطق دوزبانه کمک خواهیم کرد تا هم زبان آموزی نوآموزان تقویت شود و هم آماده ورود به مدرسه شوند.
 
منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .