تبیان، دستیار زندگی
قرآن و مسجد رمز ارتقاء سلامت اندیشه و رفتار افراد به خطا رفته است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرآن و مسجد رمز ارتقاء سلامت اندیشه و رفتار افراد به خطا رفته است

قرآن و مسجد

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی امروز(13تیر) در جریان بازدید  از ندامتگاه مرکزی اراک گفت: با توجه به اینكه زندانیان و خانواده‌های آنان با مشكلات عدیده اجتماعی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌كنند، رفتار اسلامی، انسانی و شرعی با آنان موجب امیدواری و همچنین كاهش برخی از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های فرهنگی و آموزشی گام‌های مثبتی در جهت اصلاح زندانیان می توان برداشت، اقدامات ندامتگاه مرکزی را در برگزاری کلاس های هنری و استفاده از استعداهای مددجویان موفق عنوان کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: خروجی کلاس‌های دینی و فرهنگی نتایج مثبتی را در اصلاح خاطیان و پیشگیری  از ایجاد جرم نشان می‌دهد.

در ادامه این دیدار محسن ابوالمعصومی مسئول امور فرهنگی ندامتگاه مرکزی و مسئول کانون فرهنگی هنری شهید کچوئی مسجد زندان ضمن تشکر از پشتیبانی دبیرخانه مساجد از برنامه های فرهنگی در زندان گفت: کانون فرهنگی در این مرکز  فضایی فرهنگی را در زندان حاکم کرده است.

وی کانون های فرهنگی هنری مساجد را یکی از تاثیرگذارترین نهادها در حوزه فرهنگی دانست واز تلاش های دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در راه اندازی کانون های فرهنگی وهنری در زندانها تشکر کرد.

ابوالمعصومی در ادامه به تشریح برخی از فعالیت های فرهنگی در زندان پرداخت وتعامل بیشتر زندان  با کانون های مساجد را مورد تاکید قرار داد.

مسول اداره فرهنگی وتربیتی ندامتگاه مرکزی بااشاره به فعالیت های فرهنگی دینی در زندان گفت: همزمان با ایام ضیافت الهی و شبهای پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان مراسم انس با قرآن کریم در اردوگاه کاردرمانی اراک با دعوت از اساتید ، حافظان و گروه های جمع خوانی و تواشیح و شخصیت های مذهبی و قرآنی شهرستان اراک به صورت جداگانه و با شکوه و معنویت خاص برگزار شد.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک پرخیرو برکت رمضان با همکاری برنامه زنده «قبول باشه» سیمای آفتاب با کمک میهمانان خیر و نیکوکار حاضر در برنامه زمینه آزادی تعدادی از مددجویان محکوم مالی فراهم شد تصریح کرد: در این برنامه که هر شب با پخش گزارشات مختلف از وضعیت مددجویان محکوم جرایم غیرعمد از شبکه استان مرکزی سیمای آفتاب اجرا می شود زمینه آزادی تعدادی مددجو که گزارش وضعیت آنان از زندان پخش می شد فراهم شد.

ابوالمعصومی به برنامه های دینی و فرهنگی ندامتگاه اشاره و اظهارکرد: کلاس های قران این مرکز با حضور استادان مجرب برای مددجویان برگزار می شود که همواره در مسابقات مختلف حایز کسب رتبه های برتر می شوند همچنین مددجویانی که به حفظ قرآن کریم نائل شوند در محکومیتشان تخفیف لحاظ می شود.

وی تصریح کرد: کلاس‌های فرهنگی هنری و ورزشی به منظور گسترش فعالیت‌های جسمی و فیزیکی زندانیان با هدف ایجاد روحیه و نشاط در آنان انجام می‌شود.

لازم به ذکر است، کانون فرهنگی هنری شهید کچوئی زندان مرکزی در سال  86 با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و پاسخ به نیاز اقشار مختلف اجتماعی راه اندازی شد.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .