تبیان، دستیار زندگی
محفل انس با قرآن در مسجد ملا محمد یوسف روستای سرزه شهرستان سیریک برگزار شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محفل انس با قرآن در مسجد ملا محمد یوسف روستای سرزه شهرستان سیریک برگزار شد

محفل انس با قرآن

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شرق استان هرمزگان، در این محفل نورانی که به همت کانون فرهنگی هنری بیت النور و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(علیه السلام) برگزار گردید، اکبر ملکی و محمد اسدی از قاریان کشوری، محمد مراد ملاحی  از قاریان استانی و محمد حسین حکیمی و واحد بخش بلوچی از قاریان شهرستان سیریک آیاتی از کلام وحی را تلاوت کردند.

مصطفی کریمی زاده، رئیس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک در این محفل، ترویج و گسترش محافل قرآنی را امری مهم و ضروری دانست و گفت: اعتلای فرهنگ قرآنی زمینه‌ساز تعالی جامعه اسلامی و موجب گرایش بیشتر جوانان به قرآن می شود.

وی افزود: در ماه پرفیض وبرکت رمضان، محافل قرآنی گسترش پیدا می‌کند ومی توانیم با برگزاری این محافل انس خوبی با این کتاب نورانی بگیریم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیریک  تصریح کرد: وقتی در محضر قرآن کریم حاضر می‌شویم شور و حال خاصی به انسان دست می‌دهد و کانون های فرهنگی هنری باید زمینه حضور جوانان در محافل انس با قرآن را مهیا کنند.

کریمی زاده  با بیان اینکه اعتلای فرهنگ قرآنی زمینه‌ساز تعالی جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم زمینه نورانیت انسان را فراهم می‌کند که باید از آن به‌خوبی بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به آثار و برکات ارزشمند قرآن، اظهار کرد: باید در جهت اینکه روز به ‌روز با فرهنگ قرآنی انس بیشتری پیدا کنیم تلاش کرده و از مفاهیم آن در برنامه‌های زندگی خود استفاده کنیم.

کریمی زاده از کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مکان مناسبی برای نشر و ترویج فرهنگ قرآنی یاد کرد و گفت: باید از فرهنگ قرآنی در ابعاد مختلف فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بیش از پیش استفاده شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک  ادامه داد: باید از پند و عبرت‌های قرآنی به‌خوبی بهره‌مند شویم و ضروری است در برنامه‌های زندگی خود آن را وارد کنیم تا یک جامعه قرآنی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به نقش مساجد در تربیت دینی افراد، لازم است در فرصت ماه مبارک رمضان از ظرفیت مساجد به شکل بهینه استفاده شود و ائمه جمعه و جماعات  در مساجد با استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری  به نشر معارف قرآنی  و آموزه‌های دینی بپردازند.

گفتنی است، این محفل نورانی با حضور حجت الاسلام ابراهیمی، امام جمعه موقت شهرستان سیریک ، عباس دوستعلی زاده، امام جمعه اهل سنت روستای سرزه و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف مردم روزه برگزار شد.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .