تبیان، دستیار زندگی
بیلبوردهای هوشمند در ژاپن بر اساس نوع خودروی عبوری تبلیغات را نمایش می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلیغات هوشمند در بیلبوردهای ژاپن

بیلبوردهای هوشمند در ژاپن بر اساس نوع خودروی عبوری تبلیغات را نمایش می دهند.

بخش دانش تبیان

جاده

ماه گذشته کمپانی سامسونگ یک بیلبورد غول آسای 80 در 40 متری را در مسکو بنا نهاد. این بیلبورد LED، که پرچمدار این شرکت، گلکسی اس 7 اج را نمایش می دهد، از فاصله 2.2 کیلومتری هم به راحتی دیده می شود. حالا قرار است بیلبورد جدیدی در ژاپن کار گذاشته شود که گرچه به بزرگی بیلبوردی که به آن اشاره کردیم نیست ولی، از فناوری بسیار پیشرفته تری برخوردار است و به نوعی از آینده رسانه های تبلیغاتی خبر می دهد. در ادامه با تک شات همراه باشید.

Cloudian، یک کمپانی ذخیره هوشمند اطلاعات به همراه Dentsu، آژانس تبلیغاتی ژاپنی، بیلبوردهایی هوشمند را در کشورهای آسیایی عرضه خواهند کرد. این بیلبوردها قادرند مدل خودروهای عبوری را تشخیص دهند و بر اساس آن تبلیغاتی را نمایش دهند که مناسب راننده و سرنشینان آن خودرو باشد.

سیستم تشخیص خودرو اوایل سال جاری توسط دو کمپانی نامبرده شده مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج بسیار عالی را نشان داد. با ترکیب یادگیری عمیق و مجموعه ای عظیم از اطلاعات، این سیستم می تواند مدل و نوع خودرو را در 94 درصد موارد به درستی تشخیص دهد.

سیستم ذخیره هوشمند اطلاعات در این بیلبورد با اطلاعات فراوانی از تصاویر ماشین های کارکرده تغذیه شده بود. این اطلاعات شامل 4000 تصویر از هر نوع، مدل و سال تولید خودرو است. برنامه ریزان این سیستم این روند را برای 200 خودرو تکرار کرده اند که برابر با تعداد نوع خودرویی است که سیستم قدرت تشخیص آن را دارد.

دوربینی که بر روی بیلبورد قرار دارد قادر است خودروها را از فاصله چند صد متری ببیند و نوع آن را تشخیص دهد و پس از آن تبلیغات مناسب با خودرو را برای حدود 5 ثانیه نمایش دهد.

این تبلیغات عموما مربوط به نوع ماشینی است که سیستم شناسایی می کند. بعنوان مثال، خودروهای قدیمی تر تبلیغاتی در خصوص آخرین مدل آن خودرو را هدف قرار می دهند، در حالیکه رانندگان کامیون ها تبلیغاتی در خصوص نزدیک ترین محل اقامت مناسب کامیون ها را خواهند دید.
این بیلبوردها از پاییز سال جاری در توکیو نصب می شوند.


منبع: تک شات