تبیان، دستیار زندگی
می توان با استفاده از بخور انار و خرما و همچنین محلول غلیظ این دو، بدون هیچ گونه عوارض جانبی و اطمینان خاطر، سرعت روند درمان بیماری های دریچه ی میترال را افزایش داد....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صادقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فواید بخور انار و خرما، دستاورد برتر متوسطه دوره اول فرزانگان رودهن

فواید بخور انار و خرما، دستاورد برتر متوسطه دوره اول فرزانگان رودهن


یازدهمین دوره از پروژه های دانش آموزی تبیان نیز با یاری خداوند و حضور پر شور شما دوستان و علاقمندان به پایان رسید.
در این دوره از جشنواره تعداد 105 گروه به عنوان گروه های برتر در بخش های سمینارهای علمی، مسابقات و غرفه های نمایشگاهی به عنوان گروه های برتر برگزیده و معرفی شدند.
 بر آن شدیم تا با معرفی پروژه های گروه های برتر علاوه بر قدردانی از این دوستان نوآور، زمینه ای را برای ایده پروری سایر پژوهشگران علاقمند فراهم آوریم.


مقطع: متوسطه دوره اول
موضوع: بررسی افزایش سرعت درمان بیماری تنگی دریچه میترال، جلوگیری از گرفتگی عروق و حمله استرسی با استفاده از بخور انار و خرما
نام مدرسه: فرزانگان رودهن
نام استاد: خانم فاطمه میرهادی
دانش آموزان: هاجر خان محمدی

چکیده:

این طرح به این دلیل حائز اهمیت است زیرا طبق تحقیقات صورت گرفته، تعداد افرادی که در سال های گذشته به علت سبک زندگی ناسالم و تغذیه غلط در جوامع صنعتی بر اثر سکته و بیماری های قلبی فوت کرده اند، نسبت به سال 1932 چندین برابر و در مقایسه با بیمارانی که به علت ابتلا به سرطان فوت کرده اند، دو برابر شده است و با توجه به افزایش روز افزون بیماری های دریچه میترال و هزینه های درمان و البته عوارض قرص های تجویزی، سبب شده است تا در این مطالعه روشی ساده و کارآمد برای افزایش سرعت درمان و بهبود این بیماران مورد بررسی قرار گیرد.


همچنین گسترش روزافزون مشاغل پرتنش و زندگی های اجتماعی استرسی موجب افزایش استرس و تنش در افراد شده و تعداد افرادی هم که تجربه احساس حمله استرسی را داشته اند نسبت به دهه اخیر به میزان چشمگیری افزایش یافته است.


در این مطالعه، ابتدا بیماری های قلبی عروقی و سکته مورد بررسی قرار گرفته و بعد به بیماری های دریچه میترال پرداخته شده است و سپس، روشی برای افزایش سرعت درمان بیماران مبتلا به بیماری های دریچه قلبی و پیشگیری یا اتمام طول حمله استرسی مورد بررسی قرار می گیرد.
امکان پذیری، مقدور به صرفه بودن و استفاده آزاد عموم از دیگر امتیازات این پروژه است.

فواید بخور انار و خرما، دستاورد برتر متوسطه دوره اول فرزانگان رودهن


هدف کلی: افزایش سرعت روند بهبود بیماران مبتلا به بیماری های دریچه میترال، جلوگیری از انسداد چربی در عروق، تسکین دردهای قلبی و پیشگیری یا اتمام بخشیدن به حمله استرسی با استفاده از بخور انار و خرما
اهداف ویژه (جزئی، اختصاصی):
- بررسی انواع بیماری های قلبی
- بررسی بیماری های دریچه میترال
- عوامل بروز سکته و اثرات بعد از آن
اهداف کاربردی: تجویز استفاده از بخور و محلول انار و خرما در روند بهبود بیماران دریچه میترال و برای تسکین دردهای قلبی و اتمام دوره حمله استرسی

نتیجه گیری:

می توان با استفاده از بخور انار و خرما و همچنین محلول غلیظ این دو، بدون هیچ گونه عوارض جانبی و اطمینان خاطر، سرعت روند درمان بیماری های دریچه میترال را افزایش داد و برای جلوگیری از ایجاد لخته در خون و انسداد چربی در عروق و همچنین کاهش درد های قلبی استفاده کرد. حائز اهمیت است که ذکر شود راه حل های اصلی جلوگیری از سکته قلبی متفاوت اند و محلول انار و خرما، می تواند نقش مکمل را در پیشگیری از سکته و ایجاد لخته خونی و انسداد چربی در مویرگ و عروق کرونر بازی کند و برای پیشگیری از سکته و رعایت اعمال مذکور ضروری ست.


محلول و بخور انار و خرما می تواند بدون هیچ عوارضی مورد استفاده قرار بگیرد و به عنوان بخور از آن در افزایش سرعت پروسه درمان بیماری های دریچه میترال و تسکین دردهای قلبی و همچنین جلوگیری از حملات استرسی یاری جست.


برای مشاهده مجموعه فایل های ضمیمه اینجا کلیک کنید. 

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه و تنظیم: نسرین صادقی