تبیان، دستیار زندگی
دولت آمریکا وفادارترین مشتری گوشی های بلک بری کم کم در حال کاهش وابستگی خود به این گوشی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقف استفاده از گوشی بلک بری در سنای آمریکا

دولت آمریکا وفادارترین مشتری گوشی های بلک بری کم کم در حال کاهش وابستگی خود به این گوشی است.

فرآوری: مصطفی ستوده- بخش دانش و زندگی تبیان

بلک بری

سنای آمریکا تازه ترین نهادی است که رابطه خود با این گوشی را به پایان رسانده است. قرار است استفاده از گوشی های Classic، Passport, Z10، Z30، Q10 ساخت بلک بری در سنای آمریکا متوقف شود و به جای این گوشی های کم و بیش قدیمی از گوشی های جدیدتری مانند Samsung Galaxy S6 استفاده شود.در میان مجموعه تولیدات اپل هم قرعه به نام iPhone SE افتاده و قرار است نمایندگان سنا آن را به کار بگیرند.

باراک اوباما رییس جمهور امریکا مدتهاست به علت دغدغه های امنیتی از یک گوشی قدیمی بلک بری استفاده می کند و اخیرا گوشی جدیدتری که ویژگی ها و نام آن افشا نشده را مورد استفاده قرار داده است.

سیستم عامل BB OS 10 گوشی های بلک بری نیز مدتی است که چندان مورد استقبال نیست و فیس بوک نیز پشتیبانی از آن را متوقف کرده است. ظاهرا همه گیر شدن سیستم عامل های اندروید و iOS چاره ای برای سنای آمریکا باقی نگذاشته است.

چرا بلک بری؟

در بازار گوشی های تلفن همراه یا همان موبایل همیشه افرادی هستند که به دنبال خاص ترین ها می گردند و بیشتر از توجه به کاربرد گوشی هوشمند خود به دنبال پیدا کردن دستگاهی خاص هستند که کمتر در دست دوستانشان دیده باشند در بازار گوشی های خاص بلکبری یک سرو گردن از رقبای دیگر خود پیشی گرفته و با پشتیبانی از نرم افزار ها و مارکت های اندروید راه روشنی را برای خود در پیش گرفته است .

بلکبری ( BlackBerry ) در واقع یک شرکت کانادایی تولید کننده محصولات دیجیتال و ارتباطی است که اولین بار سرویس های ایمیل را بر روی بستر مخابراتی خود برای کاربرانش ارائه داد و گوشی های تولیدی این شرکت هم سرویس های ویژه ای را به کاربران خود به همراه آورده اند .

امادر سال های گذشته با ورود گوشی های هوشمند اپل و اندرویدی از ویژگی های گوشی های بلکبری کاسته شده و کاربری یکسانی مثل بقیه گوشی های هوشمند دارند.

برتری ها نسبت به آیفون

برای مقایسه نسبی، به گوشی نسبتا معروف بلک بری با نام Z١٠ می رویم تا ویژگی هایی که در بلک بری وجود دارد اما از آن ها در آیفون خبری نیست را بررسی کنیم:

بلک بری

1. دارا بودن خروجی HDMI و درگاه شارژ استاندارد
ویژگی دارا بودن خروجی HDMI به كاربران این اجازه را می دهد كه با اتصال تلفن همراه خود به تلویزیون ، بتوانند تصاویری با وضوح بالا را در آن تماشا كنند. این ویژگی در برخی گوشی های اندروید و موتورولا وجود دارد ولی آیفون فاقد این امكان است.

2. دوربین و جابجایی زمان
این ویژگی جدید در بلك بری 10 كه جابجایی زمان نام دارد در عكس های گروهی ، مخصوصا از كودكان كه تحرك زیادی دارند ، با گرفتن عكس های پیاپی در حالات مختلف از چهره افراد به كاربر این امكان را می دهد كه بهترین حالت چهره افراد را در عكس قرار دهد. این ویژگی مختص گوشی بلك بری است و در اندروید و iOS نمونه مشابه آن وجود ندارد.

3. حافظه خارجی تا 64 گیگا بایت
این گوشی از حافظه های خارجی میكرو اس دی پشتیبانی می كند كه حافظه كل گوشی را تا 80 گیگا بایت افزایش می دهد. این در حالی است كه آیفون از هیچ حافظه خارجی پشتیبانی نمی كند.

4. باتری بلك بری زد 10 از گوشی جدا می شود
برای افرادی كه در سفر هستند این ویژگی می تواند بسیار كارامد باشد. شاید نتوان تلفن همراه هوشمندی را یافت كه در طول روز نیاز به شارژ مجدد نداشته باشد. با توجه به قیمت نسبتا كم باتری این گوشی داشتن یك باتری اضافه نگرانی كم بودن شارژ باتری را از بین می برد.

5. بلك بری  Z10 نرم افزارهای اندروید را اجرا می كند
اگر شكافی در بلك بری 10 باشد اجرا نكردن برنامه های اندروید است. ولی Z10 نه تنها از برنامه های خود بلك بری ، بلكه از برنامه های اندروید نیز پشتیبانی می كند.

6. با نرم افزار پیغام رسان بلك بری Z10 می توان تماس تصویری برقرار كرد
با استفاده از این نرم افزار می توان از طریق اینترنت علاوه بر فرستادن پیام متنی تماس صوتی و تصویری برقرار كرد . البته این امكان فقط محدود به استفاده كنندگان از بلك بری Z10 است و حتی مدل های قدیمی تر این شركت را نیز پشتیبانی نمی كند.

7. صفحه كلید بلك بری Z10 و 10
از ویژگی های ممتاز این گوشی ها صفحه كلید آن ها است. بهترین صفحه لمسی و صفحه كلیدی كه تاكنون در دست گرفته اید.در مقایسه با این صفحه كلید ، صفحه كلید iOS بسیار ضعیف به نظر می رسد.

در بازار گوشی های خاص بلکبری یک سرو گردن از رقبای دیگر خود پیشی گرفته و با پشتیبانی از نرم افزارها و مارکت های اندروید راه روشنی را برای خود در پیش گرفته است.

8. هاب بلك بری
قلب و روح بلك بری 10 ، هاب و ویژگی های آن است. نمایش تمام پیام ها و اخطارها و هشدارها در نگاه اول ، و دسترسی سریع و آسان به آن در نگاه دوم از این ویژگی هاست.اگر درحین كار با گوشی برای شما هشدار یا پیامكی نمایان شود ، با كشیدن اگشت خود به چپ ، به صفحه دیگر می روید و پس از خواندن پیام با كشیدن انگشت به سمت راست ، به ادامه كار خود بپردازید.

9. بلك بری 10 و برنامه های درحال اجرا
این گوشی می تواند 8 برنامه در حال اجرا را به صورت تصویرهای كوچتر همزمان نمایش دهد و شما را از اطلاعات برنامه ها آگاه كند.

10. تعادل در بلك بری 10 و Z10
تعادل در بلك بری دو فرد را در تلفن هوشمند شما مسئول انجام امور می كند. یكی برای كار و دیگری برای استفاده شخصی شما. این كار باعث می شود كه در صورت بروز مشكل در قسمت سیستم عامل اطلاعات شخصی شما آسیب نبیند.


منبع: فارس / باشگاه خبرنگاران