تبیان، دستیار زندگی
پس از استعفای دسته جمعی اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی گمانه زنی ها حکایت از احتمال جانشینی مسعود نیلی یا طهماسب مظاهری به عنوان رییس هیات عامل این صندوق دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه کسی رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی خواهد شد؟

با قبول استعفای دسته جمعی هیئت عامل صندوق توسعه ملی برخی شنیده ها حکایت از جانشینی طهماسب مظاهری و مسعود نیلی به عنوان رئیس هئیت عامل این صندوق دارد.

بخش اقتصاد تبیان

هیات

با قبول استعفای دسته جمعی هیئت عامل صندوق توسه صادرات از سوی رئیس جمهور گمانه زنی های بسیاری در رابطه با جانشین صفدر حسینی به عنوان رئیس هیئت عامل مطرح شده که از این موارد می توان به طهماسب مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی و مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور اشاره کرد.

در رابطه با پیشنهاد ریاست صندوق توسعه ملی به رئیس کل اسبق بانک مرکزی، مظاهری این موضوع را تائید نکرد و اعلام کرده است که پیشنهادی در این رابطه به وی ارائه نشده است.

در رابطه با مسعود نیلی نیز می توان گفت، نیلی در چند ماه اخیر کمتر از گذشته نسبت به مسائل اقتصادی در رسانه ها اظهار نظری داشته است و در آخرین برنامه نظام بانکی که برای این حوزه بسیار مهم است بر خلاف سال های گذشته حضور پیدا نکرد، حضور نیافتن نیلی در همایش سیاست های پولی و ارزی سال 95 این شبهات را در ذهن ایجاد کرده که بیش از گذشته نیلی با تیم اقتصادی دولت به ویژه طیب نیا و سیف فاصله پیدا کرده است.

برخی اخبار شنیده شده در این زمینه حکایت از آن دارد که با افزایش فاصله در بین تیم اقتصادی دولت نیلی به دنبال آن بود تا از سمت مشاور اقتصادی رئیس جمهور کناره گیری کند، با این تفاسیر برخی از شنیده ها از احتمال واگذاری پست رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی از سوی رئیس جمهور به نیلی حکایت دارد.


منبع: میزان