تبیان، دستیار زندگی
اندیشیدن در نقش بازدارندگی نماز موجب سلامت روح و روان سازی کارها می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اندیشیدن در نقش بازدارندگی نماز موجب سلامت روح و روان سازی کارها می شود

اندیشیدن

تبیان به نقل از گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی ترویج و توسعه نماز سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نماز انسان را در مسیر انسانیت جاری می کند اظهار داشت: ورود جدی به ترویج و اشاعه فرهنگ نماز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا جامعه به برکت گرایش های دینی در مقابل آسیب های مختلف بیمه می شود.
وی ادامه داد: اگر فهم و معرفت نماز در جامعه حاکم شود از بسیاری از آسیب های اجتماعی نظیر بد اخلاقی، دزدی، رانت و غیره جلوگیری می شود.
وی تصریح کرد: نمایان شدن اثرات نماز در جامعه زمینه ساز گرایش بیشتر افراد به این فریضه الهی می شود.
استاندار با بیان این که سیستان و بلوچستان در سال گذشته جزو استان های برتر کشور در زمینه نماز معرفی شده است گفت: از این ظرفیت باید در مسیر عمق دادن نگاه ها به نماز بهره گرفت.
هاشمی با تاکید بر اهمیت اقامه نماز در اول وقت گفت: برای تحقق بیش از پیش این هدف مهم ضروری است ادارات و سازمان های مختلف طرح ارائه دهند.
وی بر بازنگری در فرم های ارزیابی ادارات از نظر برگزاری نماز تاکید کرد و افزود: فرم های ارزیابی باید به گونه ای تهیه و تنظیم شود تا زمینه چسبندگی افراد را به معبود بیش از گذشته فراهم کند.
وی تاکید کرد: در ادارات باید از افرادی که نماز بر سیما و اخلاق آنان اثر گذاشته برای گرایش سایر افراد بهره گرفت.
وی شبکه های مجازی را وسیله مهم در راستای گسترش مباحث دینی معرفی کرد و افزود: با توجه به اینکه امروز جامعه پیرو نیست بلکه خود جستجوگر است باید از ظرفیت شبکه های اجتماعی در راستای گسترش نماز و دیگر مباحث دینی بهره گرفت.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین با توجه به اینکه این استان متشکل از برادران اهل سنت و اهل تشیع است می توان با بهره گیری از علمای هر 2مذهب نماز جماعات را در ادارات برای هر دو مجزا برپا کرد.
وی بر رفع مشکلات حق تبلیغ ائمه جماعات ادارات و برپایی نشست های متعدد دبیر خانه اقامه نماز با کارکنان ادارات مختلف تاکید کرد.
محمد سنجرانی دبیر ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه این استان از نظر برگزاری نماز جزو استان های برتر است گفت: از بین 68 دستگاه اجرایی مشمول ارزیابی استان از نظر نماز 9 دستگاه شایسته تقدیر و 34 دستگاه قابل قبول معرفی شدند.
مسئولان دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان در این نشست بر بهره گیری از زبان هنر در ترویج فرهنگ نماز، گسترش برخی فضاها نظیر خانه عالم، بازنگری در ارزیابی فرم های نماز و خودداری از دیدن نماز به صورت تشکیلاتی و اداری تاکید کردند.
7316 / 6081


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .