تبیان، دستیار زندگی
محفل انس با قرآن کریم در مسجد صدوق برگزار می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محفل انس با قرآن کریم در مسجد صدوق برگزار می شود

محفل انس با قرآن کریم

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی مسجد صدوق، همزمان با ماه مبارک رمضان و به منظور بزرگداشت عالم وارسته آیت الله سیدحسین موسوی درچه‌ای، محفل انس با قرآن کریم، امروز شنبه  دوازدهم تیرماه (۲۶ ماه مبارک رمضان) بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور سعید طوسی و جعفر فردی؛ از  قاریان بین‌المللی در مسجد صدوق واقع در شهر ری، خیابان ابن بابویه، خیابان شهید نبی‌پور برگزار می‌شود.

آیت الله حسین موسوی درچه ای (ره) در ۲۸ ربیع الاول ۱۳۴۶ هجری قمری  برابر با سوم مهرماه ۱۳۰۶ شمسی در شهر درچه اصفهان متولد شد.

آیت الله موسوی درچه‌ای (ره) دوران مکتب را نزد استادان درچه (از جمله عموی خود مرحوم میرزا جعفر) گذراند. وی به توصیه پدر در همان سنین نوجوانی و در سن ۱۴ سالگی همزمان با اواخر دوران حكومت مستبدانه رضاخان (۱۳۲۰شمسی)، وارد حوزه علمیه اصفهان شده و تحصیلات علوم دینی را در مدرسه «نیم آورد» آغاز كرد. سپس در مدرسه چهارباغ به ادامه تحصیل پرداخت.

وی در مدت ۸ سال حضور در حوزه علمیه اصفهان، علاوه بر تحصیل، به تدریس ادبیات و منطق  نیز اشتغال داشت. در سال ۱۳۲۸ شمسی و در سن ۲۲ سالگی، برای تحصیل در سطوح عالی، به شهر مقدس قم هجرت كرد و از محضر استادان بزرگ حوزه علمیه قم كسب فیض کرد.

او پس از ۱۵ سال اقامت در شهر مقدس قم، در سال ۱۳۴۳ شمسی در پی درخواست و نیاز مردم مؤمن شهر ری به یک عالم فاضل جهت تصدی امور دینی و اجتماعی این شهر، به توصیه آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی (ره)، به این شهر عزیمت كرد و در محله ابن بابویه (شیخ صدوق) ساکن و تولیت و امامت جماعت مسجد صدوق را كه در همان ایام ساخته شده بود عهده دار شد.

وی تا پایان عمر در شهر ری و در همان محله سكونت داشت.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .