تبیان، دستیار زندگی
سه آی.اس.پی بزرگ بحرین یعنی ویوا، باتکو و زین (Batelco، Viva و Zain) دسترسی کاربران خود به تلگرام را مسدود کرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلگرام در بحرین مسدود شد

سه آی.اس.پی بزرگ بحرین یعنی ویوا، باتکو و زین (Batelco، Viva و Zain) دسترسی کاربران خود به تلگرام را مسدود کرده‌اند.

بخش ارتباطات تبیان
بحرین

رژیم آل خلیفه سرویس پیام‌رسان تلگرام را که یکی از راهکارهای ارتباطی مورد توجه رسانه‌های آزاد و گروه‌های مخالف در این کشور است مسدود کرد.

به گزارش وب سایت بحرین واچ (Bahrainwatch)دسترسی برخی کاربران بحرینی به سرویس پیام‌رسان تلگرام با مشکل روبه رو شده و پیگیری‌های انجام شده از سوی وب‌سایت بحرین واچ حکایت از اعمال محدودیت‌های ویژه از سوی آی.اس.پی‌های بحرینی دارد.

به گزارش این وب‌ سایت، نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام از قابلیت‌های ویژه‌ای بهره‌مند شده که امکان تبادل پیام‌های خصوصی میان کاربران را فراهم کرده و به کاربر امکان ایجاد (و یا پیوستن به) کانال‌های ارتباطی عمومی را خواهد داد. کانال‌هایی که محلی برای تبادل اطلاعات و به اشتراک‌گذای لینک و دیگر محتویات چندرسانه‌ای با دیگر اعضای کانال خواهد بود.

با این وجود، به‌نظر می‌رسد این راهکار ارتباطی در کشور بحرین، مورد توجه رسانه‌های آزاد، مخالفان دولت و گروه‌های مخالف قرار گرفته است.
این در حالی است که بحرین واچ از دریافت گزارش‌های جدید مبنی بر بروز اختلال در دسترسی برخی کاربران بحرینی به سرویس‌های یادشده خبر داده است. موضوعی که در توییت‌های کاربران این کشور در شبکه توییتر نیز به چشم می‌خورد.

بررسی‌های مسئولان این وب‌سایت نشان می‌دهد که حداقل سه آی.اس.پی بزرگ بحرین یعنی ویوا، باتکو و زین (Batelco، Viva و Zain) دسترسی کاربران خود به تلگرام را مسدود کرده‌اند.
به گفته بحرین واچ، با توجه به این که سه سرویس‌دهنده یادشده تنها ارائه دهندگان خدمات ارتباطی تلفن همراه در بحرین هستند و از سوی دیگر، مسدود کردن دسترسی کاربران به تلگرام به هیچ وجه با منافع مالی این اپراتورها سازگار نیست به‌ نظر می‌رسد اعمال این محدودیت‌ها با فشار دولت بحرین و با هدف قطع کردن راه های ارتباطی میان انقلابیون و مردم این کشور انجام شده باشد.



منبع:شفقنا