تبیان، دستیار زندگی
ش زنان محروم جامعه را دوست دارم و باز هم اگر فیلم‌نامه‌ی خوبی به دستم برسد در این نقش‌های بازی خواهم كرد. ، در آخرین جلسه نقد و بررسی فیلم‌ها در روز چهارم جشنواره كه به فیلم «آرامش در میان مردگان» اختصاص داشت، آدینه ضمن اشار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست مطبوعاتی آرامش در میان مردگان


گلاب آدینه گفت: ایفای نقش زنان محروم جامعه را دوست دارم و باز هم اگر فیلم‌نامه‌ی خوبی به دستم برسد در این نقش‌های بازی خواهم كرد.

، در آخرین جلسه نقد و بررسی فیلم‌ها در روز چهارم جشنواره كه به فیلم «آرامش در میان مردگان» اختصاص داشت، آدینه ضمن اشاره به آدمهای این فیلم گفت: جامعه‌ی ما پر از اینگونه آدم‌ها است و خوب است فیلمسازان اینگونه افراد را در فیلمهایشان نشان بدهند.

وی افزود: من از قبل نیز به این گروه از افراد علاقه داشتم و این علاقه در كنار كمك و هدایت شخصی به نام كارگردان روی پرده آمده است.

وی درباره كلیشه شدن در اینگونه نقش‌ها گفت: ما صدها پیرزن در گروه‌های مختلف اجتماعی در جامعه داریم، كه هر كدام از آنها را می‌توان بازی كرد و حتی اگر تكرار هم كنم ناراحت نمی‌شوم.

مهرداد فرید هم ایده شكل‌گیری فیلم را بر اساس مطالعه گزارش اجتماعی در یكی از روزنامه‌ها در سال 83 عنوان كرد و اظهار داشت: این گزارش درباره كارگرهایی شاغل در بهشت زهرا بود و فكر كردم این كاراكتر می‌تواند بستر مناسبی را برای خلق یك قصه فراهم كند.

وی درباره تیتراژ ابتدایی فیلم و اعلام لیست عوامل با عنوان «مرحوم بر روی سنگ قبر» گفت: از سالها قبل هنگامی كه در مراسم‌های تدفین شركت می‌كردم، المان‌هایی در ذهنم می‌ماند و معتقدم طنز این كار تلخی فضای اول فیلم را كم می‌كند.

فرید با بیان اینكه علاقه‌مند بوده است صحنه‌های دوربین روی دست، واقعا مستند باشد، ادامه داد: مثل صحنه كهریزك تا حس را دو تكه كند و به اعتقاد من به طور كامل فرو رفتن در قصه و فراموش كردن واقعیت زیاد درست نیست.

وی همچنین درباره مناسب بودن این فیلم برای یك كار كوتاه گفت:‌اگر قبول داشتم فیلم كوتاه باشد، حتما این كار را می‌كردم.

فرید افزود: سینمای كوتاه و مستند ما در كشورمان محل عرضه و نمایش ندارد و باید آنرا در خانه نگاه داشت این فیلم باید سینمایی می‌شد تا دیده شود.

این كارگردان درباره بعضی تناقض‌ها در فیلم و اشتباهات راكوردی معتقد است: بهترین جا برای دروغ گفتن سینما است و قرار نیست در آن راست بگوییم. اما باید دروغ خوب گفت تا تماشاگر تاثیر بگیرید. راكورد هم چیز مهمی نیست و این چیزها در سینمای امروز دنیا در حال كنار گذاشتن است، اما در فیلمهای بعدی سعی می‌كنیم كلاسیك‌تر باشیم.

وی پیش‌بینی كرد: اگر فیلم خوب اكران شود، تماشاگران خودش را داشته باشد.

نورا هاشمی بازیگر، نیما ایوبی آهنگساز، بابك اخوان صدابردار و سحر شهامت طراح صحنه و لباس دیگر عوامل این فیلم بودند كه به سوالات حسین سلطانی محمدی مجری جلسه پاسخ دادند.

«آرامش در میان مردگان» روایت طیبه زنی است كه سال‌هاست در قبرستان بهشت زهرا زندگی می‌كند و كار می‌كند یك روز به قصد میهمانی به شمال شهر تهران سفر می‌كند....

منبع : ایسنا