تبیان، دستیار زندگی
ان فیلم پایان راه در جلسه نقد و بررسی فیلم «پایان راه» با بیان اینكه بعد از ساخت 6 فیلم كوتاه و نگارش چند فیلمنامه اولین فیلم سینمایی‌اش را مقابل دوربین برده است اظهار داشت: انگیزه ساخت این فیلم بر می‌گردد به فكر اولیه‌ای كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست مطبوعاتی پایان راه


افسانه منادی کارگردان فیلم پایان راه در جلسه نقد و بررسی فیلم «پایان راه» با بیان اینكه بعد از ساخت 6 فیلم كوتاه و نگارش چند فیلمنامه اولین فیلم سینمایی‌اش را مقابل دوربین برده است اظهار داشت: انگیزه ساخت این فیلم بر می‌گردد به فكر اولیه‌ای كه زمان نگارش فیلمنامه پیش آمد و بعد از آنكه فیلمنامه تمام شد، امیدی به ساختش نداشتم، به دلیل اینكه پارامترهای لازم را برای یك سینمایی نداشت، بنابراین به سراغ تهیه كننده دولتی رفتم و سرانجام كار در

سیمافیلم تصویب شد و به مرحله ساخت رسید.

وی با اشاره به نام این فیلم گفت: فیلم قصه‌ای جاده‌ای دارد و راه را به منظور زندگی هم استفاده می‌كنیم در یك نظر پدر هم به پایان راه زندگیش می‌رسد ونام «پایان راه» را برگزیدم.

منادی با اشاره به انتخاب فاطمه گودرزی برای بازی در این فیلم گفت: زمانی كه فیلمنامه را می‌نوشتم مدام به فكر ایشان بودم و نقش را بر اساس خانم گودزی نوشتم، اما با توجه به اینكه كار اولم بود فكر نمی‌كردم جواب مثبت بدهند اما سرانجام ایشان قبول كردند و معتقدم هیچ كس جز فاطمه گودرزی نمی‌توانست این نقش را بازی كند و فیلم را بدون ایشان نمی‌توانست تصور كرد.

فاطمه گودرزی هم حضور در این فیلم را ملموس بودن با زندگی درونش عنوان كرد و گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم حس كردم، این داستان برای هر كدام از ما اتفاق افتاده است، بنابراین زندگی جاری در این فیلم دوست داشتم و علاقمند بودم عضوی از اعضای این خانواده باشم.

نادر مقدس هم كه تهیه این فیلم را برعهد داشت اظهار داشت: ‌طرح اولیه فیلم از طرف بنده به خانم منادی ـ همسرم ـ پیشنهاد شد و بعد از اینكه سیما فیلم قرار شد كار را تولید كند، من به عنوان تهیه كننده معرفی شدم و از اینكه حضور داشته‌ باشم، بسیار خوشحال شدم.

منادی در پاسخ به سوالی درباره‌ی حضور روح پدر و غیر طبیعی بودن آن در فیلم گفت: این روح نبود بلكه خیال بود و پسر یك شب تا صبح را به خیال پدر گذراند و من به آن خیال جسمیت دادم.

در این جلسه كه اجرایش برعهده غلامرضا موسوی بود، یاور تورنگ تدوینگر و علیرضا كمالی‌نژاد بازیگر حضور داشتند.

منبع : ایسنا