تبیان، دستیار زندگی
روزی روزگاری در شهری همه چیز طبق روال منظم! تاکید می کند خیلی خیلی منظم در حال گذشتن بود و خوشی به طرز ناجوانمردانه ای بین مردم شهر عادلانه توزیع شده بود و همه غرق در شادی و خوشی بودند که ناگهان رسانه ها که کاری جز آب به آسیاب دشمن ریختن ندارند، گفتند ای
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسئولان: حقوق های نجومی نوش جونمون.../ طنز 

روزی روزگاری در شهری همه چیز طبق روال منظم! تاکید می کند خیلی خیلی منظم در حال گذشتن بود و خوشی به طرز ناجوانمردانه ای بین مردم شهر عادلانه توزیع شده بود و همه غرق در شادی و خوشی بودند که ناگهان رسانه ها که کاری جز آب به آسیاب دشمن ریختن ندارند، گفتند ای مردم که غرق در خوشی هستید چه نشسته اید که حقوق مسئولانتان در سایه این خوشی شما دارد سر به فلک می کشد و بعد اعداد و ارقامی به گوش رسید که ما حتی اگر خواب نما هم میشدیم هم، تصورش را هم نمی کردیم.

معصومه نصیری - بخش اقتصاد تبیان
اقتصاد، فیش حقوقی

روزی روزگاری در شهری همه چیز طبق روال منظم! تاکید می کند خیلی خیلی منظم در حال گذشتن بود و خوشی به طرز ناجوانمردانه ای بین مردم شهر عادلانه توزیع شده بود و همه غرق در شادی و خوشی بودند که ناگهان رسانه ها که کاری جز آب به آسیاب دشمن ریختن ندارند، گفتند ای مردم که غرق در خوشی هستید چه نشسته اید که حقوق مسئولانتان در سایه این خوشی شما دارد سر به فلک می کشد و بعد اعداد و ارقامی به گوش رسید که ما حتی اگر خواب نما هم میشدیم هم تصورش را هم نمی کردیم.
القصه بازی رجال شروع شد. البته مردم که از زور خوشی زیاد دیگر به مرحله سری و بی حسی رسیده بودند فقط این بازی را تماشا می کردند و سکوت معناداری همه جا را فرا گرفته بود و تنها صدایی که به گوش می رسید صدای همانهایی بود که حقوق داده بودند، همانهایی که گرفته بودند و از قضا همانهایی که نظارت نکرده بودند و هی فیش حقوقی مثل توپ از این نهاد به آن نهاد پاس داده می شد و تازه عده ای هم می گفتند خیلی هم قانونی است و خیلی هم نوش جانمان و ...... خلاصه کار به جایی رسید که عده ای گفتند دیگی که برای ما نجوشد بهتر است در آن سر سگ بجوشد و شروع کردند به افشاگری که ای جماعت چه نشسته اید که قبلنها در دوره آن فرد که نمی خواهیم اسمش را ببریم این قانون وضع شده و فلان مدیر آن دوران انقدر میلیارد حقوق و پاداشش شده و .... غافل از اینکه جماعت فقط نظاره گر بودند.
مردم در دلشان می گفتند حالا چیزی نشده است که اینها هم بی خود شلوغش می کنند. فوقش یکی از این حقوق ها پول یارانه چند هزار نفر از مردم باشه ما هم که خدا رو شکر چشممان به دست مسئولان نیست. اصلا یادمان نمی آید کی رفتیم یارانه واریزی را برداشت کردیم. اصلا تصمیم داشتیم بریم و داوطلبانه بگیم آقا این یارانه ما رو قطع کن. اصلا چه نیازی هست. یکی دیگر گفت ای بابا دیگه 650 میلیون این همه داد و قال نداره. خدا رو شکر ریشه بیکاری خشکانده شده و حالا این مدیران لایق باید هم انقدر حقوق بگیرن. اصلا نوش جونشون. یک نفر هم گفت این رسانه ها هم بی خود از سر بی سوژه بودن چه ها که نمی کنن. والا من رفتم وام 10 میلیونی ازدواج بگیرم اصلا روی دست داشتن منو می بردن که ماه داماد کجا بودی تو تا الان! بدون فوت وقت وام را گرفتم حالا علت این جار و جنجال این رسانه های هوچی را نمی دانم.
در همین زمان فردی مثل زورو پرید وسط جمع و گفت بابا شماها اصلا می دونید 650 میلیون چند تا صفر داره؟ یا یک میلیارد چند تا صفر داره؟ بعد شروع کرد تند و تند به گفتن اینکه میلیون 6 تا صفر داره، میلیارد 9 تا بیلیون 12 تا و همین طور ادامه داد و آخرش یه چیزی گفت که هیچ بشری نشنیده بود ولی اون معتقد بود همین روزا میشنویم که تیفلیارد 57 تا صفر داره و دیشلیارد که دیگه تهش هست 63 تا صفر داره و همین طوری داشت سواد ریاضیش را به رخ می کشید که یکی از وسط جمعیت داد زد برادر من برو خجالت بکش. چرا اذهان عمومی را مشوش می کنی. آقا حقوق میلیونی و میلیاردی نوش جونشون. تو یه نگاه به دور و برت بنداز. انصافا روت میشه بگی چرا انقدر حقوق گرفتن. دیگه رفاه عمومی از این بالاتر. دیگر یه مسئول چکار باید بکنه که این بندگان خدا نکردن. شماها خوشی زیر دلتان زده و از سر بی دردی شروع به اعتراض کردید.
کم کم کار به جایی رسید که این بی تفاوتی مردم باعث شد مسئولان فکر کنند پر بی راه هم نمیگن ها. مگه ما چکار کردیم. نوش جونمون. اینطوری شد که وقتی خبرنگار از یک وزیر درباره فیش های حقوقی پرسید او خون جلوی چشمانش را گرفت و با غضب گفت برو خجالت بکش آقا! برو حیا کن! وسط عزا و عروسی چرا همش گیر می دهید به فیش ها. والا راست هم می گفت. طرف دو دقیقه اومده بیرون یه هوایی بخوره هی اون دوزار حقوقی که گرفتن رو بکوبید توی سرشون. اصلا آدم در کار این رسانه ها می ماند. آقا گل راضی بلبل هم راضی شما چی می گی این وسط.
بالاخره از قدیم گفتن فراموشی یکی از بزرگترین نعمت هایی هست که خدا به بنده هاش داده. حالا فوقش 4 نفر هم برکنار بشن، دل تو خنک میشه؟ خیالت راحت میشه؟ چرا هی بی خود می گید قبلا مسئولان چند جا کار می کردن یه حقوق می گرفتن حالا یه جا هم معلوم نیست کاری بکنن یا نه ولی چند تا حقوق می گیرن.
در این لحظات سکوتی مرگ بار همه جا را فرا گرفت و عده ای در افق محو شدند و عده ای از رفاه زدگی ذوق مرگ شدند و عده ای خندیدند و گفتند آخیش اینم داره تموم میشه، بخیر گذشت ها......