تبیان، دستیار زندگی
آنهایی که ذاتا فتوژنیک هستند واقعا خوش شانسند. این که حتی وقتی حواست هم نیست از تو ژس بیاندازند و بازهم عالی به نظر برسی یعنی در ارتباطات تصویری آنلاین یا در عکس دوستانت هم همیشه عالی و زیبا هستی. خیلی به ندرت پیش می آید که به طور اتفاقی عکسی از ما گرفته
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هدی بانکی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه خوش عکس باشیم؟

آنهایی که ذاتا فتوژنیک هستند واقعا خوش شانسند. این که حتی وقتی حواست هم نیست از تو عکس بیاندازند و بازهم عالی به نظر برسی یعنی در ارتباطات تصویری آنلاین یا در عکس دوستانت هم همیشه عالی و زیبا هستی. خیلی به ندرت پیش می آید که به طور اتفاقی عکسی از ما گرفته شود و تصادفا لبخند زیبایی بر لب داشته باشیم، لبخندی که حتی از طریق تصویر هم تاثیر خوبی بر بیننده اش بگذارد.

هدی بانکی - بخش زیبایی تبیان
عکس گرفتن، خوش عکس

حالا ماهایی که به طور طبیعی خوش عکس نیستیم چه بکنیم؟ اگر فتوژنیک به دنیا نیامده ایم چه بکنیم تا تصاویر بهتری از خود در عکس ها به جا بگذاریم؟

تمرین لبخند

تمرین لبخند زدن ایده بسیار خوبی است. حتما شنیده اید که باید جوری لبخند بزنید که طبیعی به نظر برسد و مصنوعی بودن و اجباری بودن را منتقل نکند. اما برای بعضی از افراد، لبخند معمولی شان واقعا همان لبخندی نیست که بهترین باشد یا بعبارتی شاید با لبخندهایی که عادت به زدن شان نداریم در عکس ها جلوه بهتری خواهیم داشت، دلیلش هم این است که معمولا عادت نداریم لبخندهایی از ته دل داشته باشیم و انعکاس آن در چشم های مان دیده نمی شود. این تمرینی است که باید خودتان جلوی آینه انجام دهید و ببینید با انواع لبخندها چطور به نظر می رسید، برای خلق لبخند مناسب تان که خاص ِ جلوی دوربین باشد کمی تلاش کنید و حوصله به خرج دهید، باید حس این لبخندهای مختلف را درک کنید تا بهترین شان را انتخاب نمایید. یادتان باشد چشم های تان هم لبخند داشته باشد تا شادتر به نظر برسید، نه مثل یک آدم آهنی!

متاسفانه بیشتر ما ظاهر متقارنی نداریم، یعنی دو طرف بدن مان، تفاوت هایی باهم دارند. حتما شگفت زده خواهید شد اگر ببینید همین تغییرات و تفاوت های کوچک تا چه حد می توانند باعث شوند یک طرف بدن تان بسیار بهتر از سمت دیگر به نظر برسد. پس خودتان را بررسی کنید تا " سمت خوب تان " را پیدا کنید تا همین سمت را در عکس های تان جلوه دهید.

سرتان را کمی بچرخانید

خودتان را بررسی کنید تا " سمت خوب تان " را پیدا کنید تا همین سمت را در عکس های تان جلوه دهید

اگر پیش از عکس انداختن یک فرصت و هشدار بسیار مختصر داشته باشید خیلی خوب است که سرتان را کمی بالا بیاورید و خیلی کم به سمتی بچرخانید و البته نگاه تان به جلو باشد. این یک وضعیت شاید کمی جسورانه و موقتی به نظر برسد اما تاثیر زیادی در بهبود جلوه تان دارد چون غبغب تان را محو می کند و نشانی از آن به جا نمی گذارد تا بگوید که احتمالا غبغب دارید و همچنین خطوط فک تان را واضح تر نمایش می دهد تا صورت تان خوش تراش تر و متمایزتر نشان داده شود.

هوشمندانه نورپردازی را انتخاب کنید

عامل دیگری که باعث می شود صورت و ظاهرتان متمایزتر و آشکارتر جلوه کند یا نکند، نور است. نور می تواند سایه هایی در قسمت هایی از اطراف بدن تان ایجاد شود و در نتیجه کنتراست و وضوح را افزایش دهد مثلا قدرت و فرم عضلات تان را نشان دهد و یا ویژگی های مثبت استخوان گونه های تان را بهتر منتقل کند.

آرایش تان را با دقت انتخاب کنید

اگر یک خانم هستید پس این شانس را دارید که بتوانید از آرایش برای تغییرات جزئی ظاهرتان استفاده نمایید تا ظاهرتان خوش عکس تر شود. به عکس های قبلی تان نگاه کنید و ببینید چه چیزی در آنها هست که دوست ندارید؟ مثلا خیلی از خانم ها متوجه می شوند وقتی که لبخند می زنند و لب های شان کشیده می شود، همرنگ با پوست صورت شان جلوه می کند و این طور به نظر می رسد که انگار لب ندارند! شاید در بعضی ها هم چشم ها خیلی بی حس و مبهم جلوه کنند، شما هم ممکن است بینی تان را در عکس ها کمی پهن تر از واقعیت ببینید و یا اینکه در تصویر چین و چروک دار به نظر برسید.

عامل دیگری که باعث می شود صورت و ظاهرتان متمایزتر و آشکارتر جلوه کند یا نکند، نور است. نور می تواند سایه هایی در قسمت هایی از اطراف بدن تان ایجاد شود و در نتیجه کنتراست و وضوح را افزایش دهد مثلا قدرت و فرم عضلات تان را نشان دهد و یا ویژگی های مثبت استخوان گونه های تان را بهتر منتقل کند

برای غلبه بر هرکدام از این نکات منفی، می توانید از ترفندهای آرایشی بهره ببرید، افزودن یک رنگ ملایم می تواند ویژگی های مثبت تان را که دوست شان دارید بیشتر جلوه دهد یا بکار بردن تکنیک ها و ترفندها می توانند خطوط و چروک هایی را که ناخوشایند است بپوشانند. مثلا برای جلوه ی لب های تان از رنگی استفاده کنید که لبخندتان را زیباتر و بارزتر نشان دهد، دندان های تان سفیدتر نشان داده شود و امتیازات چهره تان را به رخ بکشید. اگر می خواهید چشم های تان بی حال و خسته به نظر نرسند، از خط چشم تیره استفاده کنید تا چشم های تان درشت تر و درخشان تر جلوه کرده و چین و چروک ها به نظر نرسند. رژگونه به چهره تان هم رنگ و روح می دهد و هم کمک می کند استخوان های گونه تان برجسته تر نشان داده شود. اگر هم می خواهید بینی تان کمی کوچک تر دیده شود از کرم پودر با یک درجه تیره تر روی طرفین بینی استفاده کنید تا کشیده تر به نظر برسد.
هرچیزی که برای تغییر در چهره تان استفاده می کنید حتما مات باشد تا در اثر فلاش دوربین، برق و بازتابی به تصویر چهره تان نیفتد.

کمی برنزه شوید

برنزه شدن شیوه ای بسیار خوب برای این است که مطمئن شوید در عکس ها بهتر جلوه خواهید کرد چون خطوط و چروک تان را پنهان می کند و همچنین فلاش دوربین تاثیر منفی روی تصویرتان نمی گذارد.

مراقب موهای تان باشید

بخشی دیگر از ظاهرتان که تاثیر بسیار زیادی روی عکس تان دارد موهای شماست و چیزی است که باید زمان کافی برای آن صرف کنید. بازهم به عکس های قبلی تان نگاه کنید و ببینید مدل مورد علاقه تان چیست و سپس از آن برای انتخاب های آینده تان کمک بگیرید.

زیاد در عکس ها حضور داشته باشید

درست مانند زیاد تمرین کردن، بودن در عکس های زیاد باعث می شود نکات زیادی دست تان بیاید و بهتر و بهتر به اصول خوش عکس بودن دست پیدا کنید. خیلی از آنهایی که خودشان را خوش عکس نمی دانند معمولا خودشان را کاملا از دوربین دور نگه می دارند و از بودن در عکس ها طفره می روند، این کاملا اشتباه است چون هیچ فایده ای ندارد و ممکن است لحظات بسیار خوب و خاطره انگیزی را از دست بدهند. سعی کنید در عکس های زیادی حضور داشته باشید و سپس با نگاه کردن و بررسی شان، نتیجه گیری های مفید کنید، ببینید برای بار بعد باید چکار کنید تا تصویر بهتری داشته باشید. بالاخره دوربین عاشق شما خواهد شد!

اعتماد بنفس داشته باشید

اعتماد بنفس یکی از جالب ترین چیزهایی است که بودن با نبودنش دیده می شود، حتی در عکس. اگر خیال تان از بابت خودتان راحت نباشد، کمبود اعتمادبنفس تان در عکس کاملا مشهود خواهد بود. اگر از تمام تکنیک های بالا استفاده کنید دلیلی ندارد که اعتمادبنفس نداشته باشید.
سعی کنید ریلکس و راحت باشید و از موقعیتی که برای عکس انداختن پیش آمده استفاده کنید و لذت ببرید. اگر درعکس های قبلی تان خوب نبوده اید و راضی نیستید، لزومی ندارد دچار اضطراب شوید، شاید این عکس، بهترین وزیباترین عکس تان باشد! هرچه خودتان را بیشتر قبول داشته باشید، عکس تان را هم بیشتر دوست خواهید داشت.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.