تبیان، دستیار زندگی
داعش گفته است که پروازها، از فرودگاه هیترو لندن به فرودگاه های آمریکا که می تواند یکی از فرودگاه های جان اف کندی نیویورک و یا لس آنجلس باشد ، را هدف قرار می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بمبگذاری فرودگاه لندن توسط داعش

داعش گفته است که پروازها، از فرودگاه "هیترو" لندن به فرودگاه های آمریکا که می تواند یکی از فرودگاه های "جان اف کندی" نیویورک و یا لس آنجلس باشد ، را هدف قرار می دهد.

بخش سیاست تبیان

بمب گذاری ، داعش ، اخبار داعش ، لندن ، فرودگاه ، آمریکا ، جان اف کندی ، نیوروک ، لس آنجلس

منابع انگلیسی شامگاه جمعه در گزارش هایی از تهدید افراط گرایان طرفدار گروه تروریستی داعش ، علیه فرودگاه بین المللی هیترو لندن خبر دادند.
روزنامه گاردین در گزارش در این خصوص نوشت : "افراط گرایان که مدعی حمایت از داعش شده اند ، در صفحه توئیتر خود، گفته  اند که خطوط پروازی فرودگاه هیترو لندن را در چهارم جولای مورد حمله قرار خواهند داد."
این روزنامه افزود : براساس گزارش سازمان اطلاعاتی ضد تروریستی "اس آی تی ئی" که یک نهادی غیردولتی است ، یک گروه حامی داعش در صفحه توئیتر خود ، گفته است که پروازها از فرودگاه هیترو به فرودگاه های آمریکا که می  تواند یکی از فرودگاه های "جان اف کندی" نیویورک و یا لس آنجلس باشد ، هدف قرار می دهد.

فرودگاه هیترو در حال حاضر یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان بشمار می آید و براساس آمارهای منتشرشده تنها در آوریل 2016 میلادی بیش از 6 میلیون مسافر برای جابجایی شان از این فرودگاه استفاده کرده اند.

به نوشته گاردین ، این تهدید علیه پروازها از فرودگاه "هیترو" به مقصد آمریکا همزمان با چهارم جولای روز استقلال آمریکا هست.
گاردین افزود : "لرد احمد" معاون وزیر حمل  و نقل انگلیس در واکنش به تهدید یاد شده از مردم خواسته است که احتیاط لازم را به عمل آورند.
این روزنامه نوشت:  لرد احمد عنوان کرد که سیستم امنیتی پروازی در انگلیس دائم تحت بازبینی است و به  منظور مقابله با تهدیدات احتمالی علیه خطوط هوایی ، این کشور با شرکای بین المللی اش دائم در تماس است .
گاردین اضافه کرد : لرد احمد در همین حال گفت که ما تمام اقدامات لازم را برای حفظ امنیت عمومی صورت خواهیم داد اما جزییات این اقدامات به دلایل امنیتی قابل  بیان نیست. به نوشته این روزنامه، فرودگاه هیترو حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشده است.
فرودگاه هیترو در حال حاضر یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان بشمار می آید و براساس آمارهای منتشرشده تنها در آوریل 2016 میلادی بیش از 6 میلیون مسافر برای جابجایی شان از این فرودگاه استفاده کرده اند.


منبع : خبرگزاری ایرنا