تبیان، دستیار زندگی
همزمان با بزرگداشت روز جهانی قدس در هرات، همایش «قدس و امت اسلامی» از سوی انتشارات «آریا زمین» در این ولایت برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری همایش بزرگ «قدس و امت اسلامی» در هرات

همزمان با بزرگداشت روز جهانی قدس در هرات، همایش «قدس و امت اسلامی» از سوی انتشارات «آریا زمین» در این ولایت برگزار شد.

برگزاری همایش بزرگ «قدس و امت اسلامی» در هرات


همزمان با بزرگداشت روز جهانی قدس در هرات، همایش «قدس و امت اسلامی» از سوی انتشارات «آریا زمین» با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف جامعه و شخصیت  های مطرح هرات برگزار شد.
سخنرانان این مراسم ضمن سخنرانی درباره روز قدس و اهمیت آن، تصریح کرد: از زمان نامگذاری روز قدس، هر قدر که پیش می رویم، میدان نبرد با رژیم صهیونیستی تنگ تر می شود.
«محمد ناصر ناهض»، معاون ریاست اطلاعات و فرهنگ افغانستان و فعال مدنی در هرات نیز قدس را از آن تمام مسلمین دانسته و افزود: از بدو نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، هر چقدر که می گذرد، انگیزه  ها برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف بیشتر می شود.
معاون ریاست اطلاعات و فرهنگ افغانستان ضمن تاکید بر ضرورت بزرگداشت روز قدس، افزود: باید همه  ما دست به دست هم داده و از قدس که اولین قبله مسلمین و سرزمین پیامبران است، دفاع کنیم و این فریضه ای واجب بر هر فرد مومن و مسلمان است.

در ادامه دکتر «غلام صادقی»، مسئول دایره فرهنگی انتشارات «آریا زمین» در سخنانی روز قدس را، روز همبستگی و قدرت  نمایی مسلمانان در سراسر جهان دانست.
ایشان با بیان اینکه روز قدس متعلق به تمام ملل و دولت  های اسلامی است، گفت: تمام مسلمانان وظیفه دارند، یک  صدا در برابر رژیم َ های استعماری بپا خواسته و توطئه  های دشمنان اسلام از جمله رژیم صهیونستی را خنثی کنند.
وی بهترین رهیافت و رویکرد در برابر آمریکا و رژیم صهیونستی را تحکیم وحدت مسلمانان دانست و افزود: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به همین دلیل از سوی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس نامگذاری شد.
چندی پیش نیز سمینار تخصصی «قدس و جوانان» به همت انتشارات «آریا زمین» در هرات با حضور جوانان این شهر برگزار شد.

منبع: آوا