تبیان، دستیار زندگی
گذشته از پرونده های اقتصادی، ماجرای حضور نامتعارفش در مذاکرات هسته ای هم بارها مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود. آن روزها می گفتند او با زبان سرخه ای برخی مسائل را به گوش رئیس جمهور می رساند . . .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانی با "فریدون" چه می کند؟

گذشته از پرونده های اقتصادی، ماجرای حضور نامتعارفش در مذاکرات هسته ای هم بارها مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود. آن روزها می گفتند او با زبان سرخه ای برخی مسائل را به گوش رئیس جمهور می رساند . . .

بخش سیاست تبیان

حسین فریدون ، برادر روحانی ، دولت روحانی ، حسن روحانی ، فیش های نجومی ، اختلاس

به گزارش تبیان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رئیس سازمان بازرسی کل کشور که دیگر کارد به استخوانش رسیده در بین خبرنگاران گفت: «در مورد مدیرعامل بانک رفاه که فیش حقوقی وی نیز جنجال سازی شده است، گزارش تخلف کلان وی در زمان تصدی گری در بانک ملی را داشتیم ولی با فشار حسین فریدون و لابی گری وی این فرد در سمت مدیرعامل بانک رفاه قرار گرفت.» سراج ادامه داد: «به نظر شما با توجه به این فشارها چه کار دیگری از قوه قضائیه برمی آید؟!»

این اولین بار نیست که «حسین فریدون» حاشیه ساز می شود. گذشته از پرونده های اقتصادی، ماجرای حضور نامتعارفش در مذاکرات هسته ای هم بارها مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود. آن روزها می گفتند او با زبان سرخه ای برخی مسائل را به گوش رئیس جمهور می رساند. این روزها اما صحبت از لابی سرخه است. لابی که در همین چند روز 2 تن از اعضایش در راس بانک های رفاه و ملت از دست داد.

متأسفانه عده ای می توانند با جایگاهی که دارند افرادی را در پست هایی بگمارند تا خودشان هم به مطامعی که دارند برسند. آنها می دانند وقتی این فرد مسئولیت داشته باشد هروقت کاری از او بخواهند برایشان انجام خواهد داد.

اظهارات صریح و کم سابقه سراج درباره برادر رئیس جمهور وضعیت بحرانی دولت در موضوع فیش های حقوقی را وخیم تر کرد. ماجرا آنقدر خطرناک شده است که روزنامه های حامی دولت هم دلواپس تأثیرات سوء آن بر آبروی روحانی شدند. رونامه آرمان روز پنج شنبه نوشت: «حقوق های میلیونی به چالش اصلی دولت روحانی تبدیل شده است.» بسیاری از فعالان سیاسی هم سو با رئیس جمهور از او خواسته اند تا برای بازسازی وجهه اش دست به اقدامات شفافیت ساز بزند. موضوعی که با توجه مطالب منتشر شده درباره «حسین فریدون» می تواند یک بازی باخت-باخت برای رئیس دولت یازدهم باشد.

نمایندگان مجلس در گفت وگو با خبرگزاری دانشجو از مطالبات و انتظارات مردم درباره ماجرای حقوق های نجومی و نقش برادر رئیس جمهور در مسئولیت گرفتن مدیران متخلف می گویند.

محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر لابی برادر رئیس جمهور در انتخاب مدیر عامل بانک رفاه گفت: گرچه وزیر رفاه این قضیه را تکذیب کرد اما  ما وجود این لابی ها را می بینیم. افراد دنبال این هستند اشخاص خاصی را به کار بگیرند تا منافع شخصی یا گروهی شان تأمین شود.

وی افزود: وقتی مدیری با لابی گری یک فرد یا جریان روی کار بیاید، طبیعتاً خودش را وام دار آن جریان می داند. به نظر من این بخشی از مفاسد است که مخصوصاً نادیده گرفته شده و با آن برخورد نشده است.

پورمختار اظهار داشت: مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی وظیفه دارد با جدیت و دقت تمام به این موضوع رسیدگی و برخورد کند. دیوان محاسبات با توجه به اینکه در این موضوع ورود داشته باید گزارش مفصلی ارائه دهد. نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس اضافه کرد: مجلس پرسشگر وزرای مربوطه به خصوص وزیر اقتصاد در این حوزه خواهد بود.

حجت الاسلام موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اخبار منتشر مبنی بر لابی گری «حسین فریدون» برای انتصاب یکی از مدیران متخلف در موضوع حقوق های نجومی گفت: این اولین بار نیست که مدیری با وجود تخلفات قبلی با لابی گری توانسته چنین جایگاهی کسب کند. هم در دولت قبل هم در این دولت اگر ما بررسی کنیم مدیران دیگری هستند که در گذشته تخلفاتی داشتند اما توانسته اند دوباره مناسب بالایی را کسب کنند و دوباره خلاف کنند.

وی افزود: متأسفانه عده ای می توانند با جایگاهی که دارند افرادی را در پست هایی بگمارند تا خودشان هم به مطامعی که دارند برسند. آنها می دانند وقتی این فرد مسئولیت داشته باشد هر وقت کاری از او بخواهند برایشان انجام خواهد داد.

نماینده مردم فلاورجان ادامه داد: اینها حقیقتاً برای ملت شهید داده ایران قابل قبول نیست. مردم اینگونه رفتارها نمی پذیرند. وقتی یک جوان می خواهد سر کار برود باید از فیلترهای مختلفی عبور کند در حالی که تا کنون هیچ خطایی از او سر نزده است. اما فردی که قبلا تخلفاتی از او سر زده به راحتی دوباره سرکار می آید.

او درباره برنامه مجلس برای رسیدگی این موضوع گفت: هنوز کار کمیسیون ها به صورت جدی آغاز نشده است. نمایندگان زیادی خواستار سوال از وزرا و تحقیق و تفحص هستند. امیدوارم از روزهای اول شروع مجلس با جدیت این مسئله پیگیری شود. کمیسیون اقتصادی هم پررنگ تر این موضوع را دنبال خواهد کرد.

لارگانی اضافه کرد: مسئولان عالی کشور قطعا از موضوع حقوق ها مطلع هستند. دلیلش هم این است که سازمان امورمالیاتی از حقوق افراد مالیات کسر می کند. این سازمان می داند هرکسی چقدر حقوق می گیرد. مگر اینکه فقط از کارمندانی که یکی دو میلیون حقوق می گیرند مالیات اخذ کنند.

وی درباره مطالبه اش از رئیس جمهور در این موضوع گفت: متأسفانه در هر دولتی افرادی هستند که موجب سرشکستگی آن دولت می شوند. در دولت قبل هم همینطور بود. درباره برادر رئیس جمهور علاوه بر این موضوع موارد دیگری هم هست. مثلاً وارد کننده روغن پالم که ماده مضری است، آقای فریدون است. آقای روحانی همانطور که به معاون اول دستور پیگیری حقوق ها را دادند، درباره رسیدگی به تخلفات نزدیکانشان هم دستور بدهند.

متخلفان را به مردم معرفی کنید

حمیدرضا کاظمی، عضو کمیسیون قضایی مجلس درباره اخبار منتشر شده مبنی بر لابی برادر رئیس جمهور در انتخاب مدیر عامل بانک رفاه گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و آقای رئیس جمهور از دستگاه های نظارتی درخواست داریم به طور جد با این مسئله برخورد کنند.

وی افزود: این افراد دارند از منابع دستگاه های دولتی این حقوق ها را می گیرند. مگر می شود بگوییم ما کنترل نداریم! اسمش را هم قانون می گذارند. اگر قانون مشکلی دارد ما آماده ایم تا آن را اصلاح کنیم.

نماینده مردم پلدختر در مجلس اضافه کرد: مجلس از بعد نظارتی هم به این موضوع رسیدگی خواهد کرد. ما از رسانه ها هم می خواهیم به طور جد ابعاد این مسئله را روشن کنند.

وی با تأکید بر مسئولیت نهادها نظارتی در این موضوع اضافه کرد: مگر می شود یک مدیر دولتی چند صد میلیون حقوق بگیرد. پیش از این موضوع بیمه ها بود بی توجهی کردند. الآن بحث بانک ها است بی توجهی می کنند. فردا موضوع هلدینگ ها مطرح می شود.

کاظمی ادامه داد: ما از یک طرف به مردم می گوییم در شرایط تحریم هستیم و باید تحمل کنیم و مردم هم انصافاً خیلی خوب همراهی می کنند از طرف دیگر می بینیم برخی مدیران از مقامشان سوء استفاده می کنند و باعث مردم بی اعتماد شوند. اینها افراد معدودی هستند. بسیاری از مدیران هم اکنون با حقوق های کمی به مردم خدمت می کنند.

او با اشاره به اخبار منتشر شده درباره نقش «حسین فریدون» در انتصاب مدیرعامل بانک رفاه گفت: انتظار ما از آقای رئیس جمهور این است که هر مقامی در دولت مقصر به وجود آمدن چنین وضعیتی است، با آنها برخورد کند.

وی افزود: تمام دریافتی غیر قانونی این افراد باید به صندوق بازگردد، از مقامشان عزل شوند و به مردم معرفی شوند تا درس عبرتی بشود برای دیگران.

با همه متخلفان برخورد شود

عامر کعبی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره پرونده حقوق های نجومی و اخبار منتشر شده درباره نقش برادر رئیس جمهور در انتصاب یکی از این مدیران گفت: بحث حقوق های نجومی یک التهابی در جامعه ایجاد کرده است. با روشنگری که رسانه ها انجام دادند، مردم الآن نگران هستند.

وی افزود: در جامعه ما متأسفانه مدیرانی وجود دارند که به جای رسیدگی به مشکل بیکاری مردم، به فکر خودشان  هستند. این حقوق به هیچ وجه قابل قبول نیست. در بعضی از شهرستان ها بیکاری به 60 درصد رسیده است. مقام معظم رهبری و مسئولان  کشور به این موضوع حساس هستند.

کعبی اضافه کرد: باید با همه متخلفان برخورد شود، حتی اگر برادر رئیس جمهور باشد. شخص رئیس جمهور و معاونان ایشان به این موضوع ورود کردند. نمایندگان هم پیگیر موضوع هستند و حتما هفته آینده اقداماتی در مجلس انجام خواهد شد.


منبع : خبرگزاری دانشجو

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .