تبیان، دستیار زندگی
IL‎ یکی از مشکلات متداولی که کاربرها در ارتباط با سرویس پست الکترونیکی با آن مواجه هستند ایمیل های تبلیغاتی و نا خواسته است که به صندوق آنها ارسال می‌شود و صندوق آنها را انباشته می‌کند. ایمیل‌های غیر شخصی معمولاً از راه‌...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلوگیری‎ ‎از‎ ‎ایمیل‌های ‎ناخواسته‎ ‎در‎ HOTMAIL‎


یکی از مشکلات متداولی که کاربرها در ارتباط با سرویس پست الکترونیکی با آن مواجه هستندایمیل های تبلیغاتی و نا خواسته است که به صندوق آنها ارسال می‌شود و صندوق آنها را انباشته می‌کند.

ایمیل‌های غیر شخصی معمولاً از راه‌های زیر به صندوق ما ارسال می شوند:

1. خودمان تقاضای عضویت(SUBSCRIBE) در آنها را کرده ایم که در این نوع ایمیل‌ها در پایین نامه قسمتی وجود دارد که به ما در مورد چگونگی UNSUBSCRIBE شدن آموزشهای لازم را داده است و کافی است به با مراجعه به انتهای نامه و دنبال کردن مراحل ذکر شده از عضویت خارج شویم و اولین مرحله برای خلاص شدن از نامه هایی که فکر می‌کنید شما برای دریافت آن درخواستی ارسال نکرده اید نظر انداختن به انتهای نامه است.

2. هنگام ثبت نام در یکی از سرویسهای رایگان یک سایت مانند سرویس پست الکترونیکی رایگان شما به صورت پیش فرض عضو چندین خبرنامه نیز می‌شوید که برای رهایی از این مشکل همیشه باید هنگام پر کردن این فرمها دقت کنید تا گزینه هایی که مربوط به ارسال نامه های تبلیغاتی و یا خبری است را از حالت انتحاب خارج کنید.

3. دوستان شما و یا خود شما با پیدا کردن یک مطلب جالب آن را به ایمیل ضمیمه می‌کنید و نام تمام دوستانتان را در قسمت TO و یا CC قرار می‌دهید و هر کدام از دوستان شما این ایمیل را برای یک دسته از دوستانشان FORWARD میکنند و این زنجیر باعث میشود شرکت‌ها‌ به آدرس شما دسترسی پیدا کنند و بدون درخواست شما روزانه، هفتگی و ماهانه ایمیل‌های تبلیغاتی خود را ارسال کنند.

اگر شما از سرویس پست الکترونیکی رایگان HOTMAIL استفاده می نمایید در آن امکاناتی برای جلوگیری از نامه های ناخواسته ای که هیچ گزینه ای برای UNSUBSCRIBE شدن در آن تعبیه نشده است در نظر گرفته شده است که برای استفاده از آن مراحل زیر را دنبال کنید:

1- به INBOX بروید و یک فهرست از آدرس پست الکترونیکی تمام نامه های مزاحم تهیه کنید .

2- وارد صندوق HOTMAIL خود بشوید و گزینه OPTIONS را از سر برگ صفحه انتخاب کنید.

3- در قسمت OPTIONS ناحیه MAIL HANDLING بخشی است که برای این منظور در نظر گرفته شده است.

دو گزینه انتهایی امکان جلوگیری از دریافت نامه های ناخواسته را برای ما فراهم می‌کنند.گزینه BLOCK SENDER را انتخاب کنید.

حالا به لیستی که از آدرس نامه های ناخواسته تهیه کرده اید یک نگاهی بیاندازید ببینید آیا نامه ها از سایتهای مختلفی ارسال می‌شوند و یا آدرسهای منحصر به فرد دارند. آدرس نامه هایی که از آدرسهای منفرد ارسال می‌شوند را در قسمت TYPE A SINGLE E-MAIL ADDRESS وارد کنید و ADD را بزنید. از این لحظه هر نامه ای که با آن آدرس به آدرس شما در HOTMAIL ارسال شود حذف خواهد شد.

اگر شما ایمیل‌های متعددی دریافت می‌کنید که همگی از یک سایت خاص ارسال شده اند لازم نیست آدرس های آنها را تک به تک در لیست بالا اضافه کنید و فقط کافی است نام دامنه سایت را در TYPE A SINGLE EMAIL ADDRESS وارد کنید و ADD را بزنید.

مثلا فرض کنید فهرستی که شما از نام های ناخواسته تهیه کرده اید به شرح زیر باشد:

1- ADV@BLUEHOUSE.COM

2- OFFER@COMPRO.COM

3- SOFTWARE@PCORGANIZER.COM

4- HARDWARE@PCORGANIZER.COM

5- SOFTWARE@PCORGANIZER.COM

6- OFFER@PCORGANIZER.COM

دو آدرس اول را باید بطور کامل به لیست اضافه کنیم ولی در مورد ایمیل‌های شماره 3تا 6از آنجایی که همه آنها از یک سایت ارسال می‌شوند کار راحت‌تر است و فقط باید نام دامنه را که PCORGANIZER.COM است اضافه کنیم در این صورت هر ایمیلی که از سایت PCORGANIZER.COM ارسال شود فوراً حذف می‌گردد.

آنچه گفته شد پاسخگوی بسیاری از مشکلات است ولی اگر نیاز به گزینه های بیشتری برای جلوگیری از ایمیل‌های ناخواسته دارید میتوانید از CUSTOM FILTERS استفاده نمایید که امکانات بیشتری علاوه بر جلوگیری از ورود ایمیل‌ها با توجه به آدرس و دامنه در اختیار می‌گذارد.

بعنوان مثال می‌توانید فیلتری را تعریف کنید که نسبت به یک کلمه کلیدی در عنوان نامه حساس باشد و ایمیل‌هایی که عنوان آنها حاوی عبارت خاصی باشد را حذف کند.

برای ایجاد فیلتر کافی است ابتدا به OPTIONS بروید و CUSTOM FILTER را انتخاب کنید و سپس با زدن CREATE NEW فیلتر مورد نظر خود را ایجاد نمایید.

منبع: سایت آفتاب


مطالب مرتبط :

1. اندر آداب ایمیل نگاری!

2. به‌ دنبال‌ تعریفی‌ جامع‌ از هرزنامه (SPAM)

3. گناهان اینترنتی

4. SPAM, WORM, TROJAN چه فرقی با هم دارند؟