تبیان، دستیار زندگی
نمایشنامه «ربایش در نیمه شب» به قلم مارک های هورست و با ترجمه هانیه رجبی، منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«ربایش در نیم شب» در کتابفروشی ها

نمایشنامه «ربایش در نیمه شب» به قلم مارک های هورست و با ترجمه هانیه رجبی، منتشر شد.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان

«ربایش در نیم شب» در کتابفروشی‌ها

نمایشنامه «ربایش در نیمه شب» به قلم مارک های هورست و با ترجمه هانیه رجبی، منتشر شد.

این نمایشنامه در سال ۲۰۱۵ نامزد دریافت جایزه لارنس اولویه شده بود. پنه لوپه ویلتون به خاطر ایفای نقش در اجرایی از همین نمایشنامه، برنده جایزه بهترین بازیگر زن ۲۰۱۵ از سوی هیئت داوران این جایزه شده است.

این نمایشنامه روایت مردی است که آدولف هیتلر را به پای میز محاکمه کشاند و به همین دلیل، متحمل سخت ترین و وحشیانه ترین عقوبت ها شد؛ «ربایش در نیمه شب»، روایت زندگی هانس لیتن، داستان زندگی مادرش و تمامی تلاش هایش برای نجات او از این مخمصه است.

هانس لیتن، ایرنگارت لیتن، کارل اوسیتزکی، اریش موزام، دکتر کنراد، فریتزلیتن، گوستاو هارمان، لرد کلیفورد آلن، کارمند هتل و ماموران اس آ، گشتاپو و اس اس  کاراکترهای این نمایشنامه هستند که در پیش درآمد و دو پرده نوشته شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «دکتر کنراد: حتماً باید بخونیدش. بسیار ...آموزنده است. در مورد محاصره اورشلیم در سال 70 قبل از میلاد، نوشته خیابونا پر بوده از جنازه هایی که از قحطی و مریضی مرده بودن و حتی کسی نبوده تا این جنازه ها رو از کف خیابون جمع کنه، چون گشنگی نای هر کاری رو از مردم گرفته بوده. تمام مردهای شهر خیلی زود به دام این رخوتی افتادن که آخرش به مرگ می رسید. اما ژوزف نوشته که این بلا سر زن های شهر نیومد. می گه که اونا دووم آوردن. (مکث) همون طور که عرض کردم خود بنده هم شاهدش بودم. پدرها نابود می شن اما مادرها به مبارزه ادامه می دن.

ایرگمارت: یعنی الان ما تو یه شهر تحت محاصره هستیم؟

دکتر کنراد: خودتون هم می دونین که منظور من این نبود.

ایرگمارت: شما بچه دارین؟

دکتر کتراد: نه.

ایرگمارت: خوب وقتی بچه دار بشی تو دیگه می ذاری میری دنبال کارت و زنت می شه همه کاره. اون کسی می شه که پهلوی بچه می مونه، وقتی داره تو تب می سوزه. اون کسی می شه که شاهد آمپول زدن دکتر به بچه است. اون کسی می شه که وقتی بچه کابوس می بینه می آد پیش اون و تو اتاقش دنبال لولو می گرده. مردها طاقت دیدن درد کشیدن بچه ها رو دارن. برای همین دست شستن از دنیا براشون راحت تر از روبرو شدن با یه همچین چیزیه.»

«ربایش در نیمه شب»،  به قلم مارک های هورست و ترجمه هانیه رجبی در ۱۵۸ صفحه و ۵۰۰ نسخه باقیمت 10هزار تومان، از سوی انتشارات آبان، وارد بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا 
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .