تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام محمدرضا نوراللهیان، پژوهشگر، حدیث شناس، محقق در زمینه دعاشناسی و پایه گذار مدارس دینی خارج از کشور در نشست تخصصی صحیفه سجادیه و قرآن کریم که در سالن نشست های تخصصی نمایشگاه قرآن برگزار شد، با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه در میان خود شیعیان نیز
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست تخصصی صحیفه سجادیه و قرآن در نمایشگاه قرآن برگزار شد

صحیفه سجادیه1

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان

حجت الاسلام محمدرضا نوراللهیان، پژوهشگر، حدیث شناس، محقق در زمینه دعاشناسی و پایه گذار مدارس دینی خارج از کشور در نشست تخصصی صحیفه سجادیه و قرآن کریم که در سالن نشست های تخصصی نمایشگاه قرآن برگزار شد، با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه در میان خود شیعیان نیز مظلوم است اظهار کرد: این کتاب در دوره امامت امام سجاد (ع) پدید آمده و تنها کتابی است که گوینده، راوی و نویسنده آن، همگی معصوم هستند.


وی در ادامه با اشاره به این مطلب که تنها کتاب اسلامی بعد از قرآن که از قرن اول هجری به جامانده است همین صحیفه سجادیه است، اظهار کرد: حتی این اثر به قدری با ارزش است که می توان آن را منشور کربلا دانست، صحیفه سجادیه را امام سجاد (ع) بیان کرده، امام باقر (ع) نوشته  و امام صادق (ع) در زمان نگارش آن در جلسه حاضر بوده است که چنین چیزی را فقط در مورد صحیفه سجادیه داریم.


این پژوهشگر دینی بیان کرد: این کتاب تا زمان امام صادق (ع) در انحصار خاندان رسول الله (ص) بود و از آن یک دوره ٥٠٠ ساله دست خواص بوده است تا اینکه در زمان شیخ طوسی به دست عموم مردم رسیده است.


 نوراللهیان در مورد قدیمی ترین نسخه موجود از صحیفه سجادیه گفت: این نسخه مربوط به سال ٤١٦ هجری قمری است، جالب است که این نسخه به خط کرامیه است و مالک آن نیز یکی از کرامیه است. کرامیه 1000 سال است که ناصبی و دشمن اهل بیت (ع) هستند، اما این کتاب صحیفه سجادیه آن قدر متقن است که این ها آن را نگه داشتند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.