تبیان، دستیار زندگی
چقدر با بیماری هایی که آب استخر شنا به شما منتقل می کند، آشنا هستید؟ علت فرار مردها از پزشک چیست؟ بچه مدرسه ای تان به چند ساعت خواب نیاز دارد؟...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیماری شنا، خواب کودک، درد گردن

چقدر با بیماری هایی که آب استخر شنا به شما منتقل می کند، آشنا هستید؟ علت فرار مردها از پزشک چیست؟ بچه مدرسه ای تان به چند ساعت خواب نیاز دارد؟ برای پیدا کردن پاسخ این سئوالات و ... با ما همراه شوید.

بخش سلامت تبیان
شنا

بیماری هایی که با شنا سراغتان می آیند

التهاب گوش خارجی که آن را معمولا به عنوان بیماری "گوش شناگران" می شناسند زمانی اتفاق می افتد که آب در گوش خارجی به دام افتاده و موجب رشد قارچ ها و باکتری ها شود. این مشکل در کودکان شایع تر است و موجب درد، تورم و خارش می شود.

علل فراری بودن مردها از دکتر

اکثر آقایان برای مراجعه به پزشک، همسران و مادران خود را عاجز می کنند. گوش خانم ها از شنیدن این حرف ها که «وقت ندارم، شنبه می روم، مشکلی ندارم، شلوغش می کنید، دکترها چیزی بلد نیستند، پول ندارم و غیره» پر است. اما واقعیت این است که مردها «ابر ربات» نیستند و گاهی سلامتی شان به خطر می افتد.

کودک تان به اندازه کافی می خوابد یا نه؟

اگر کودک تان قبل از زنگ زدن ساعت بیدار می شود، علامت خوبی است که نشان می دهد خواب کافی داشته است. اما اگر معمولا برای بیدار کردن کودک تان مشکل دارید و باید تقلای زیادی کنید، یعنی خوابش کافی نیست و باید عادات خوابش را اصلاح کنید.

بیماری های پوستی واژن

خارش ناحیه ی تناسلی در زنان بسیار آزاردهنده است و اگر این خارش با التهاب و راش های پوستی همراه باشد، می توان گفت که فرد به بیماری پوستی مبتلا شده است. انواع بیماری های پوستی که می توانند علاوه بر سایر اعضای بدن، ناحیه تناسلی زنان (واژن) را نیز درگیر کنند به شرح زیراند.

6 علت گردن درد

گردن درد مشکلی است که این روزها خیلی از افراد درگیر آن شده اند. دلایل متعددی از جمله نشستن در وضعیت نادرست به مدت طولانی باعث ایجاد ناراحتی و درد در ناحیه گردن می شود. لازم است که به طورمرتب به گردن استراحت داده و آن را حرکت دهید و حتما وضعیت قرار گرفتن بدن را اصلاح کنید. در این مطلب شش دلیل موثر در بروز گردن درد را مرور می کنیم.

فیبریلاسیون دهلیزی؛ یک بیماری قلبی

هر نوع ضربان غیرطبیعی قلب را آریتمی می گویند. در یک آریتمی، قلب می تواند خیلی سریع، خیلی کند و یا نامنظم بتپد. فیبریلاسیون دهلیزی یک نوع آریتمی ناشی از تپیدن سریع حفره های بالایی قلب (دهلیزها) است، در حالیکه بطن ها (حفره های پایینی قلب) آرام می تپند.

7 بلایی که استرس بر سر بدنتان می آورد

استرس بخشی از زندگی است و همیشه هم چیز بدی نیست. گاهی به شما انگیزه می دهد و باعث می شود کاری را که باید سر موقع تمام کنید، انجام دهید و یا اینکه بهترین عملکرد را داشته باشید. اما استرس مدیرت نشده و طولانی مدت می تواند بدن تان را ویران کند و منجر به دردهای پیش بینی نشده و سایر ناراحتی ها گردد.

تاثیر بلوغ زودرس در پسرها بر باروری شان

امروزه مسئله بلوغ چه در دخترها و چه در پسرها به مسئله مهمی تبدیل شده است. نتایج پژوهشی که در مجله Human Reproduction به چاپ رسیده است نشان می دهد که بلوغ زودرس در پسرها می تواند به قدرت باروری آنها آسیب بزند.

هورمون درمانی در زنان یائسه

هورمون درمانی که به صورت های مختلف می تواند انجام بگیرد، برای کاهش علائم یائسگی مانند گرگرفتگی بسیار کارآمد است. اصلی ترین و بیشترین روش هورمون درمانی در یائسگی، مصرف قرص های اچ تی است. هورمون درمانی (HT) تلفیقی از هورمون های استروژن و پروژسترون است.

اتفاقات بارداری؛ از گرفتگی عضلات تا فوران بزاق

باردار شده اید؟ تبریک می گوییم. اکنون 9 ماه شیرین و زیبا را به همراه حس مقدس مادری در پیش رو دارید. اما حواستان باشد قرار است در این دوران زیبا اتفاقاتی هم بیافتد که شاید کمی عجیب باشد ، مانند ویار بارداری و حالت تهوع. اما علاوه بر اینها ممکن است اتفاقات دیگری نیز بیافتد که بهتر است با آنها آشنا شوید تا دست و پایتان را گم نکنید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.